Drugie podejście do przebudowy Kawęczyńskiej

Dodano: 20.02.2013, modyfikacja: 20.02.2013
Ulica Kawęczyńska na Pradze PółnocUrząd Dzielnicy Praga Północ ogłosił 19 lutego br drugi już przetarg na modernizacje ulicy Kawęczyńskiej na Pradze Północ.

Długo oczekiwana rewitalizacja głównej ulicy Szmulowizny będzie przeprowadzona na odcinku 700 metrów od ulicy Ząbkowskiej do ulicy Otwockiej i była poprzedzona cyklem konsultacji społecznych na których mieszkańcy tej części Pragi mogli zapoznać się z przygotowanym w pracowni firmy Transprojekt Gdański projektem jak również wnieść swoje uwagi.

Pierwszy przetarg na modernizacje ulicy ogłoszony pod koniec 2012 roku został unieważniony ponieważ wartość każdej ze złożonych ofert znacznie przekraczała wysokość środków przeznaczonych na ten cel przez inwestora.

"Wiedeńskie przystanki"

Przystanki tramwajowe, zostały zachowane w ich obecnej lokalizacji, z niewielkimi przesunięciami ze względu na projektowane przejścia dla pieszych i istniejące zjazdy indywidualne. W projekcie przewidziane zostały przystanki typu „wiedeńskiego” z wyniesioną powierzchnią jezdni na długości peronu. Przystanek tramwajowy przy ul. Kawęczyńskiej 39 i 41 będzie funkcjonował na dotychczasowych zasadach.

Z uwagi na uniemożliwienie wjeżdżania pojazdów na chodnik, na długości wyniesionej jezdni, przewidziano ustawienie słupków blokujących typu "Syrenka" w odległości 0,5m od jej krawędzi.

Ze względu na ograniczenia ulicy w liniach rozgraniczających, istniejącą zabudowę oraz mnogość uzbrojenia podziemnego, wygospodarowano miejsce na wiatę przystankową jedynie w rejonie przystanku tramwajowego przy ul. Folwarcznej.

Kierowcy muszą zwolnić

Na ulicy będą obowiązywać dwa ograniczenia szybkości. Na odcinku od Ząbkowskiej do Folwarcznej pojedziemy tak jak obecnie z maksymalną szybkością 50 km/h. Na drugim odcinku w kierunku Bazyliki NSJ będzie obowiązywać ograniczenie do 30 km/h.

Na całym przebiegu ulicy będą przygotowane równoległe miejsce parkingowe. Kierowcy nie będą też mieli możliwości parkowania na chodnikach, w miejscach do tego nieprzeznaczonych. Wjazd zastawią słupki "syrenka" i zieleńce z krzewami zasadzonymi tuż przy krawężnikach. Nie została przyjęta propozycja mieszkańców stworzenia w rejonie WSM strefy płatnego parkowania.

Co jeszcze?

Sama jezdnia ulicy ma być mieszanką dwóch nawierzchni - przełożonej na nowo i wyrównanej brukowej pomiędzy Ząbkowską a Folwarczną i asfaltowej w pozostałej części. Obecne na pierwszym odcinku nieużywane tory tramwajowe zostaną na swoim miejscu i być może posłużą w odległej przyszłości dla uruchomionego tramwaju turystycznego, choć trzeba przyznać, że po usunięciu torów z ulicy Ząbkowskiej dziś jest to mało prawdopodobne.

Na chodnikach wyłożonych  płytami o wymiarach 50x50 cm mają stanąć  żeliwne ławki z drewnianymi siedziskami i latarnie - pastorały warszawskie.

W przypadku pozytywnego rozstrzygnięcia przetargu i wyłonienia wykonawcy prace powinny się zakończyć do 14 sierpnia 2013 roku.


TJ

Więcej informacji


Wasze komentarze

2013-02-20 22:54 Sebastian Grzesikows napisał:
na kawęczyńskiej jest jeden bardzo specyficzny punkt. Mam na myśli wjazd do zajezdni - wiele razy jako kierowca jak i pieszy miałem niemiłe niespodzianki związane z zajezdnią oraz tramwajami które zjeżdżają do zajezdni. Sam przystanek jest wyjątkowy - bo trzeba przejść z tramwaju przez ulicę na chodnik. Wielu kierowców nie wie jak się zachować i nie raz wychodząc z tramwaju o mało nie zostałem rozjechany, ale nie o tym, jakiś bardzo mądry człowiek wymyślił tam pasy. Tramwaje zasłaniają połowę pasów dla tych co jadą od strony bazyliki. Mieszkam tam 35 lat i widziałem wiele wypadków własnie tam. rozwiązanie jest bardzo proste - tramwajarze nie wpadli nigdy na to nie wpadli - tj. przesunięcie budki ochrony o 30 metrów dalej - wtedy 2 wagony lub nowy tramwaj nie zasłaniałby pasów. Być może to cenna uwaga - będę starał się jeszcze gdzieś indziej o tym dać znać ale najpierw tutaj. To jest na prawdę bardzo niebezpieczne miejsce. Dodam że przystanki tego typu - tj. bez zatoki dla pieszych są bardzo mało spotykane. Nie jeden raz wychodząc z tramwaju śmignął mi przed nosem samochód. To miejsce zabija. Pozdrawiam redakcję Twoja Praga.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii







wstecz