Trwa budowa stacji C15 Warszawa Wileńska

Dodano: 20.03.2013, modyfikacja: 20.03.2013
Na najdłuższej budowanej stacji centralnego odcinka II linii metra C15 Dworzec Wileński trwa wykonywanie ścianek szczelinowych oraz płyt stropowych nad konstrukcją podziemną. Stacja C15 będzie stacją końcową odcinka centralnego II linii Metra podobnie jak stacja Rondo Daszyńskiego.

Budowa stacji C15 Dworzec Wileński

Szeroka na 22 m i głęboka na 13 m stacja położona jest w odległości 820 metrów od stacji C14 Stadion. W czasie prowadzonych od października 2011 roku prac udało się do dziś wykonać ponad 75% głównej konstrukcji stacji.

Stacja, której długość wyniesie ponad 400 m powstanie pod ulicą Targową, pomiędzy ulicami Białostocką i Placem Wileńskim. Jedną z cech charakterystycznych dla tej stacji to bardzo gęsta sieć przejść podziemnych i wyjść z niej. I tak: głowica wschodnia składać się będzie z 10 wejść oraz 8 wind, które razem stworzą system przejść podziemnych pod skrzyżowaniem i doprowadzą do przystanków w zespole Dworzec Wileński. W zachodniej głowicy znajdą się 3 wyjścia i 3 windy, gdzie jedna poprowadzi na przystanek tramwajowy. Wszystkie wyjścia ze stacji utrzymane będą w kolorze błękitnym. Jedno z wyjść będzie umieszczone zaraz przy wejściu do obecnej stacji PKP Warszawa Wileńska.

Ruszyły tarcze

Jak poinformował Mateusz Witczyński, rzecznik AGP Metro Polska, tarcza TBM "Krystyna" (dawniej Wisła I) wydrążyła do dziś 121 metrów tunelu i znajduje się obecnie na wysokości ulicy Okrzei. Kolejna tarcza Elisabetta (d. Wisła II), która swoją docelową pracę rozpocznie za kilka dni wydrążyła również kilka metrów tunelu w kierunku stacji C14 Stadion.

Wandalizm i kradzieże

Jak podkreśla Mateusz Witczyński, budowa geologiczna w tym rejonie nie należy do  skomplikowanych, niestety, nowym problemem z jakim musi zmierzyć się wykonawca to kradzieże i akty wandalizmu. I tak, kilka dni temu zostały skradzione z jednej z okolicznych kamienic przyrządy monitorujące stan budynków, których wartość oszacowano na kilkadziesiąt tysięcy zł. "Po prostu ktoś zdjął je ze ściany a musiał się przyłożyć, ponieważ były zamontowane na wysokości kilkunastu metrów" - tłumaczy Mateusz Witczyński.

Będą opóźnienia

Budowa siedmiu stacji II linii metra: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński miała się zakończyć w 2014 roku i już dziś wiadomo, iż oficjalny termin uruchomienia tej linii przypadający na przełom 2013 i 2014 roku nie będzie dotrzymany.

Kiedy zatem zostanie oddana II linia metra? "Nie komentujemy żadnych informacji, dopóki negocjacje nie zostaną zakończone" - ucina krótko Mateusz Witczyński.

Kolejny protest

Mieszkańcy ulicy Targowej w związku z brakiem zabezpieczeń budynków przed zniszczeniami podczas budowy metra w sobotę 23 marca o godzinie 11.00 już po raz drugi wyjdą na ulicę. Początek pikiety na rogu Targowej i Al. Solidarności.


TJ


Więcej na ten temat


Galeria


Budowa stacji C15 Dworzec WileńskiBudowa stacji C15 Dworzec WileńskiBudowa stacji C15 Dworzec WileńskiBudowa stacji C15 Dworzec WileńskiBudowa stacji C15 Dworzec WileńskiBudowa stacji C15 Dworzec WileńskiBudowa stacji C15 Dworzec WileńskiBudowa stacji C15 Dworzec WileńskiBudowa stacji C15 Dworzec WileńskiBudowa stacji C15 Dworzec WileńskiBudowa stacji C15 Dworzec WileńskiBudowa stacji C15 Dworzec WileńskiBudowa stacji C15 Dworzec Wileński

Wasze komentarze

2013-03-20 14:30 Qbantt napisał:
Jeśli dobrze przyjezalem sie planom to wyjścia z metra bedą na wysokości ul. Białostockiej, głupota by było nie podłączenie tunelu do przejść podziemnych Targowa/ Ząbkowska

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii







wstecz