Fotoradar na Radzymińskiej?

Dodano: 20.06.2013, modyfikacja: 25.06.2013
Poprawa bezpieczeństwa na "małej" Radzymińskiej zdominowała ostatnią debatę o bezpieczeństwie na terenie Szmulowizny. Dodatkowa sygnalizacja na wysokości ulicy Grodzieńskiej, ograniczenie szybkości, fotoradar czy zamknięcie przejazdu kolejowego - to możliwe rozwiązania zaproponowane w czasie dyskusji dla tego fragmentu ulicy.

Ulica Radzymińska

Zmiany potrzebne

Znaczne natężenie ruchu, który w czasie budowy II linii metra przybrał już znaczne rozmiary wymusza pilne rozwiązanie problemu.

"Nie ma drugiego takiego miejsca na Pradze Północ z taką ilością zdarzeń drogowych" - informowali przedstawiciele policji z czym natychmiast zgodził się radny Mariusz Borowski: "Na Pradze nie ma. Ja sam jestem żywym chodzącym świadkiem. Ubiegły rok - wrzesień - dzień w dzień trzy dni pod rząd dochodziło do niebezpiecznych zdarzeń drogowych."

"W zeszłym tygodniu potrącił mnie samochód na skrzyżowaniu Radzymińskiej i Grodzieńskiej. Chciałam się dowiedzieć czy propozycja Tempo 30" będzie wdrożona" - pytała mieszkanka, która przyszła na spotkanie w kołnierzu ortopedycznym - "pamiątce" ostatniego nieszczęśliwego zdarzenia.

"Jeżdżę samochodem i widzę, że nikt tego ograniczenia nie przestrzega. Jak się jedzie 40 km/h to jest się najwolniejszym samochodem. Wszyscy wymijają z lewej, z prawej. Czy można ustawić tam radar?" - mówił pan Konrad.

Światła raczej nie...


"Zastawienie całej Radzymińskiej światłami nie będzie dla części z państwa rozwiązaniem, bo to będzie wiązało się z jeszcze wolniejszym niż 30 km/h potokiem samochodów" - tłumaczył Zastępca Burmistrza Dzielnicy - Jarosław Sarna.

Może fotoradar?

"To może wystąpimy do straży miejskiej aby zamiast stać na ulicy Grochowskiej przenieśli się na jakiś czas na Radzymińską..."  - zaproponował jeden z mieszkańców.

"Jeśli taki będzie postulat ja bym obstawał za ustawieniem fotoradaru w tym miejscu. Mam na myśli przenośny fotoradar dobrze znamy z Kamionka, który mógłby stać na trójnogu raz tam a raz tu. Ewentualnie porozmawiamy z ITD o możliwości ustawienia stacjonarnego fotoradaru" - tłumaczył Jarosław Sarna.

"Czy jest to trudna procedura do przeprowadzenia? Bo nie ukrywam, że jestem żywotnie zainteresowany rozwiązaniem kwestii bezpieczeństwa" - dopytywał radny ze Szmulowizny, Mariusz Borowski.

Zamknięcie przejazdu kolejowego?

"Nie wiem czy ta dzisiejsza rozmowa o fotoradarze do końca jest celowa. Jeden z wniosków, który jest i mnie przekonuje to zamknięcia przejazdu kolejowego.  Ruch, który będzie się odbywał Radzymińską będzie dopuszczał znalezienie się na Targówku, ale nie będzie możliwości poprzez przejazd dostania się na "dużą" Radzymińską" - mówił Jarosław Sarna.

W przypadku zamknięcia przejazdu potok samochodów na "małej" Radzymińskiej ulegnie tak znacznemu zmniejszeniu, iż celowość ustawienia stacjonarnego fotoradaru będzie już niewielka. Jednak aby móc wprowadzić to rozwiązanie konieczne jest dokończenie budowy II linii metra oraz oddanie do użytku Trasy Świętokrzyskiej, której budowa od Kijowskiej w kierunku Targówka ma się rozpocząć już wkrótce. Zakończenie budowy całej trasy planowane jest w ciągu 2-3 lat.

Mieszkańcy wybiorą?

Które z tych rozwiązań zostanie wdrożone? Obecnie najbardziej prawdopodobne wydaje się ustawienie mobilnego fotoradaru dobrze znanego z ulicy Grochowskiej. Jednak aby do tego doszło potrzeba większej inicjatywy mieszkańców. "W Wawrze dało radę na wniosek mieszkańców, tak, że myślę że i tu da radę. Tylko muszą być od państwa petycje do komendanta w tej sprawie" - tłumaczył przedstawiciel straży miejskiej.

Wnioski w tej sprawie można przesyłać bezpośrednio również do Urzędu Dzielnicy Praga Północ.
 


TJ

Więcej informacji

Wasze komentarze

2014-08-04 13:16 Wilkołak napisał:
Wystarczy podnieść wysokość w/w skrzyżowania. Zaden debil nie zapierdzielałby tam 120 na godzinę w obawie o uszkodzenie największej wartości - tj. samochodu.
2013-06-29 12:26 Fotograf napisał:
Zamknięcie mostu Śl-d w czasie budowy metra przez HGW powinno znaleźć się w prokuraturze. Od czasu rozpoczęcia budowy metra na skrzyżowaniu Radzymińskiej i Grodzieńskiej doszło do dużej ilości wypadków w tym śmiertelne. Wina leży tylko i wyłącznie po stronie władz W-wy. Jak można było kompletnie zablokować Pragę Północ? Nie pomogą żadne światła, radary i inne wynalazki. Po północy na Radzymińskiej odbywają się wyścigi samochodowe i motocyklowe. Ja jestem za likwidacją przejazdu. TIR-y mają inną drogę dojazdową do Targówka Fabrycznego, ale pchają się przez Grodzieńską bo zaoszczędzą 2 km. Takiego syfu komunikacyjnego jeszcze tu nie było
2013-06-20 16:17 TAK USPOKOJENIU RUCH napisał:
Wypowiedź burmistrza Sarny to odkładanie problemu na lata. To co można zrobić już: 1. Zwężenie Radzymińskiej do jednego pasa ruchu + drugi pas jako buspas z pasem rowerowym. I tak obecnie są punktowe zwężenia do jednego pasa 2. Poszerzenie azyli dla pieszych 3. Ograniczenie prędkości na całym odcinku do 40km/h 4. Zakaz ruchu ciężarowego pow. 5 ton 5. Radar na stałe, także monitorujący nielegalne ciężarówki
2013-06-20 15:47 uasic napisał:
Straż Miejska odpisała mi, że ostatni etap montażu fotoradarów jest zakończony, a przy kolejnym ta lokalizacja zostanie wzięta pod uwagę i że w tym miejscu kontrole prędkości mogą być prowadzone tylko przez Policję.
2013-06-20 09:49 Roberto napisał:
Nie ma co liczyć na sygnalizację świetlną bo żadne światełko, nawet te najbardziej czerwone nie zatrzyma rozpędzonego pirata. Tylko infrastrukturalne ograniczenie prędkości do 30 km/h skutecznie poprawi bezpieczeństwo.
2013-06-20 07:36 Grzegorz Ciegotura napisał:
Miałem w swoim życiu okazję odwiedzić kilka krajów europy nie tylko tej zachodniej i mam takie przekonanie że w naszym kraju jest wieczny opór jeżeli chodzi o infrastruktur,e drogową.Duże zachodnie metropolie i nie tylko dużo inwestują w elementy drogowe służące uspokojeniu ruchu np takie jak wyspowe progi zwalniające. Proszę uwierzyć koszt niewielki ale jaki efekt. Po co radary po co światła te zamocowane w jezdni wysepki są BEZOBSŁUGOWE ! ! Miasto powinno OSZCZĘDZAĆ a nie wydawać setki tysiący zł na coś co i tak nie uspokoi ruchu.
2013-06-19 21:59 sasha napisał:
proponuje rowy przeciwczołgowe wykopać albo murem ogrodzić bo przejechać już nie można przez te korki, a sklepikarze podzielą los tych na targowej czyli zbankrutują
2013-06-19 15:32 khornepelindeli napisał:
Właśnie o tym samym skrzyżowaniu chciałem napisać: Radzymińska / Grodzieńska. Próba wjazdu z Grodzieńskiej na Radzymińską przypomina nieco rosyjską ruletkę, ponieważ z lewej strony wszystko jest zasłonięte przez zaparkowane samochody. Po to żeby przejechać skrzyżowanie, albo trzeba "badać" teren podjeżdżając po kilka cm do przodu i liczyć że będzie miejsce na to żeby samochód z lewej miał miejsce mnie ominąć, albo przy lepszej widoczności gaz do dechy żeby zjechać jak najszybciej (dodatkowa komplikacja to pędzące samochody ze strony prawej).
2013-06-19 14:40 beret napisał:
Jeżeli "potok samochodów ulegnie zmniejszeniu" to średnia prędkość tych samochodów które tam zostaną,ulegnie zwiększeniu...nie ma się co oszukiwać-tylko sygnalizacja świetlna rozwiąże problem bezpieczeństwa.
2013-06-19 14:32 jg napisał:
przydałoby się coś zrobić zwłaszcza przy Róg Radzymińska / Grodzieńska

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii

Sonda

Poprawę bezpieczeństwa na ulicy przyniesie:









wstecz