Brak środków na praską obwodnicę

Dodano: 26.06.2013, modyfikacja: 26.06.2013
Przedłużenie Trasy Łazienkowskiej w stronę Targówka oraz związaną z tym potężną przebudowę Ronda Wiatraczna będziemy przez najbliższe lata mogli oglądać tylko na dostępnych wizualizacjach. Na rozpoczęcie tej inwestycji w budżecie Warszawy po prostu nie ma środków.

Ulica Wiatraczna


Ambitne plany

Warszawa to jedyna europejska stolica bez kompletnej obwodnicy i pozostanie taką przynajmniej do 2020 roku, ponieważ na inwestycję wartą 3 miliardy złotych nie ma pieniędzy. "Wpływy z podatków są coraz mniejsze. Warszawa nie może wygospodarować takich środków" - tłumaczy Bartosz Mularczyk, rzecznik stołecznego ratusza.

Na konsultacjach społecznych, które miały miejsce w 2008 roku zaprezentowano mieszkańcom przygotowane przez  DHV POLSKA trzy warianty grochowskiego przebiegu śródmiejskiej obwodnicy, z której jeden zakładał budowę tuneli metodą odkrywkową pod Rondem Wiatraczna i skrzyżowaniem ulic Dwernickiego i Szaserów.

Wszystkie warianty spotkały się z protestami mieszkańców a wydana decyzja środowiskowa ponad 4 lata temu wygasła.

Co w zamian?

Dziś najbliższe realizacji wydaje się być rozpoczęcie prac przy budowie Trasy Świętokrzyskiej, której pierwszy etap od Dworca Wschodniego do Zabranieckiej ma się rozpocząć wg zapowiedzi urzędników lada chwila. Warto się zastanowić czy inwestycja warta około 500 mln zł zrealizowana na początek tylko w I etapie ma sens i nie spowoduje jeszcze większego chaosu komunikacyjnego. Już dziś w czasie porannego szczytu komunikacyjnego sznur samochodów ciągnie się na Kijowskiej do skrzyżowania z Markowską. Po oddaniu dogodnej trasy łączącej ulicę Kijowską z Targówkiem aż strach pomyśleć co się będzie działo...


TJ


Więcej na ten temat

Wasze komentarze

2014-02-25 16:19 sec napisał:
Faktycznie to jest rażąca niesprawiedliwość. 90% inwestycji drogowych jest po lewej stronie. Połączenie północy i południa Pragi na wysokości Wiatracznej i dalej w okolicach Kwatery Głównej oraz poszerzenie Żołnierskiej jest niezbędne dla sensownego rozwoju prawej strony miasta.
2014-02-12 11:01 praga explorer napisał:
@mieszkaniec Wg projektu, chyba nr 3, ruch miałby odbywać się w tunelu pod ul. Wiatraczną. Był to najdroższy wariant, ale "jedyny możliwy", bo również chciałbym aby Wiatraczna była nadal ulicą miejską. Aczkolwiek porządny, szeroki chodnik po jednej i drugiej stronie jest bardzo potrzebny!
2013-07-09 22:09 mieszkaniec napisał:
A ja się cieszę, mieszkam w okolicach ul Wiatracznej i perspektywa puszczenia tą ulicą "ciężkiego" ruchu niespecjalnie mi odpowiada. Rozumiem racje transportowo-komunikacyjne, ale jednocześnie boję się zabicia kameralności okolicy. Wprowadziłem się niedawno, do nowego budynku, ale wcale nie czuję, jakoby ulica była "brudna i zabałaganiona". Przeprowadziłem się z "czystego" Mokotowa i dopiero ta okolica ma swój oryginalny urok. Mam nadzieję, że ten urok zupełnie nie zniknie.
2013-07-02 14:21 Darek napisał:
Bawią mnie takie porównania: Wiedeń, Rzym , Krym itd... Spójrz człowieku na komunikację w takim Wiedniu a w Warszawie. Po za tym looknij też na układ torów i dróg je przecinających. Popatrz Wiedeń, potem Warszawa, jeszcze raz Wiedeń, potem Warszawa.. i co widzisz? Bo ja widzę dwie największe dzielnice prawobrzeżnej Warszawy odcięte od siebie linią kolejową i nawet na pieszo nie da się tego sensownie pokonać...
2013-06-27 13:02 mieszkanka napisał:
Czyli obskurna ul.Wiatraczna i Rondo Wiatraczna nadal będą trwać. Tereny przy Rondzie i ul. Wiatracznej przeznaczone pod obwodnicę straszą brudem i bałaganem. Powstają nowe budynki a ich otoczenie nie zmienia się, od ronda wzdłuż ul. Zakole i Wiatracznej panuje jeden wielki śmietnik, brud, stare budy i wielkie bajoro.Zlikwidowano w tym miejscu co prawda dziki parking i pokazała się trawa ale bajoro jest nadal.
2013-06-27 09:18 mikiapole3 napisał:
Uwielbiam, jak ludzi powtarzają takie bzdury, że "tylko Warszawa nie ma kompletnej obwodnicy". Najwyraźniej ktoś nigdy nie był w innych stolicach, a nawet nie raczył spojrzeć na mapę... np. na mapę Wiednia, bo nie będę dawać przykładów Belgradu czy Tirany...

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii







wstecz