Planet Cash. Reklamacja to fikcja

Dodano: 01.10.2014, modyfikacja: 13.10.2014
Zadzwonię jutro do 17.00 obiecywała przez telefon miła pani z Planet Cash... Do dziś nie dzwoni a złożona reklamacja pozostała nierozwiązana. I to wszystko w firmie która działa na rynku finansowym...

Bankomant Planet Cash - IT CARD w Warszawie





 
14 czerwca 2014 r. z bankomatu sieci Planet Cash (operator IT CARD) pobierałem kwotę 140 zł. Kilka minut po oddaleniu się od urządzenia zorientowałem się, iż w portfelu nie mam pobranej chwilę wcześniej gotówki. Co się mało stać?

Może zapomniałem pobrać banknotów z podajnika? Już raz miałem taką sytuację a złożona za pośrednictwem mojego banku – czyli Mbanku i operatora Euronet reklamacja zakończyła się po 7 dniach pełnym sukcesem. Środki wróciły na konto.

Trzeba uczciwe przyznać że tym razem było podobnie a nawet przez chwilę lepiej, gdyż po złożonej w dniu 16 czerwca reklamacji, środki już po 2 dniach Mbank zaksięgował ponownie na moim koncie. Sprawa się zakończyła? Otóż nie!

Po 30 dniach otrzymałem niepokojący komunikat: "Trwa wyjaśnianie reklamacji" a po następnych tygodniach informację: "Reklamacja została odrzucona". Po czym 140 zł "uciekło" mi z konta.

Natychmiast ponownie złożyłem reklamację do Mbanku, na którą otrzymałem pisemną odpowiedź: " Bank nie może uznać Pana reklamacji z dnia 16 czerwca 2014 roku, gdyż akceptant karty przekazał informację dotyczącą wypłaty gotówki z bankomatu, świadczącą, że transakcja miała miejsce a gotówka została podjęta."

Z uwagi na brak szczegółów poprosiłem o dalsze wyjaśnienie sprawy. Po czym otrzymałem ostateczną odpowiedź:

"W odpowiedzi na Pana odwołanie od reklamacji dotyczącej wypłaty z bankomatu informuję, że w świetle obowiązujących przepisów Bank podtrzymuje decyzję wyrażoną w piśmie z dnia 11.08.2014.

Przekazane Panu informacje dotyczące transakcji w bankomacie firmy IT Card S.A. są zgodne z wymogami umów międzybankowych, w tym przepisów Organizacji Płatniczej Visa International i są wystarczającym dowodem z punktu widzenia banku akceptanta karty, że operacja przebiegła prawidłowo, a żądana kwota została wypłacona i pobrana z bankomatu w całości.

Bank zwrócił się do akceptanta karty z wnioskiem o ponowne sprawdzenie zapisów reklamowanej przez Pana transakcji oraz protokołu z rozliczenia bankomatu. W otrzymanej odpowiedzi potwierdzono, że przy wypłacie środków odebrano całą deklarowaną kwotę. W związku z tym, że nie stwierdzono żadnych nieprawidłowości w przebiegu transakcji oraz nadwyżki w danym okresie rozliczeniowym bankomatu, akceptant karty podtrzymuje wcześniejszą decyzję."

Do pisma załączam dokumentację z zapisem przebiegu transakcji.

PNET1230 TRAN: 198 STAN: 64713586
2014-06-14 18:29:31
************7g4g WYPLATA: 140.00 PLN
18:29:45 Gotówka odebrana
18:29:46 (14.06.2014) -Koniec transakc.
KAS 0099 0199----0238
REJ 0001 0001 0001 0001
CLI 0100 0000 0299 0061

Reklamacja w Cash Planet

Pomijając fakt, iż zupełnie nie zgadza się godzina transakcji, komputerowe logi wskazują, iż gotówka została odebrana. Tylko przez kogo?
Dlatego 26 sierpnia za pośrednictwem strony http://planetcash.pl/ wypełniając formularz reklamacyjny zwróciłem się kilkoma pytaniami

Niestety, po trzech dniach na mój adres e-mail nie dotarło żadne potwierdzenie przyjęcia reklamacji i oznaczenie jej numerem. A przecież jest to praktyka powszechnie stosowana w innych firmach.

Na złożone kolejne zapytanie reklamacyjne w dniu 29 sierpnia znów brak odpowiedzi. Aż… zdarzył się "cud".

8 września 2014 roku dzwoni sympatyczna pani, prosząc abym jeszcze raz opowiedział przebieg zajścia. Zatrzymuję samochód i przez kilka minut tłumaczę czego oczekuję. Pani obiecuje zadzwonić następnego dnia maksymalnie do godziny 17.00. Nie dzwoni do dziś...

W tym czasie sam ustaliłem, że market Intermarche, w którym stoi bankomat w/w sieci nie posiada monitoringu, który by swoim zasięgiem obejmował urządzenie. Ważnym odnotowania jest fakt, iż w chwili wypłaty nie widziałem aby ktoś za mną stał w kolejce a tuż obok stała moja żona z małym dzieckiem. Czyżby domniemany złodziej był aż tak bezczelny? I dlaczego sieć Planet Cash nie dąży do rozwiązania problemu?

Co ciekawe, w rozmowie z klientami marketu oraz jego pracownikami została potwierdzona bardzo zła opina o urządzeniu oraz o jego częstej awaryjności. Dlatego zastawiam się czy mój przypadek nie jest odosobniony?

Warto zapoznac się przypadkiem "K" opisanym na stronie:
https://www.facebook.com/nie.polecam.w.zorach/posts/301634239997927

K:

Chciałam się z Państwem podzielić pewną przykrą sytuacją , która mnie spotkała, Otóż 27 kwietnia br. chcialam wybrac 2500 zł w bankomacie PLANET CASH ten bankomaty sa przy każdym slepie " Biedronka" Bankomat zaczął " świrować" pieniędzy nie wypłacił tylko wydruk , że pieniądze zostały pobrane!!! odrazu zadzwoniłam na infolinię Pani z którą rozmawiałam powiedziała , że pieniądze wróciły do kasetki. W poniedziałek zgłosilam reklamacje w swoim banku ING .Czas na rozpatrzenie sprawy 60 dni!!! za tydzien mija drugi miesiąc a swoich pieniedzy nadal na koncie nie mam ;( Rozmawiałam z dyrektorką banku ING z pracownicami ING dzwonie non stop do tej firmy PLANET CASH i kaza czekać i się nie denerwować ! co dalej jak nie odzyskam tych pieniedzy ? Nie radzę wybierania większych sum w obcych bankomatach .

Wybierać można ale proponuje każdą wypłatę po prostu rejestrować kamerą bądź telefonem.

"Najważniejszy jest dla nas Klient i jego zadowolenie..." – czytamy na stronie operatora. Niestety, ja się zawiodłem.

TJ

Wasze komentarze

2016-08-10 18:54 el W napisał:
TRAGEDIA włożyłem kartę, bankomat się zawiesił, następnie resetował jakieś 15 min, a karty już nie zobaczyłem, a konsultant przez telefon poinformował mnie, iż "taka karta nie podlega zwrotowi"
2016-06-17 17:56 Krzysztof napisał:
wczoraj miałem tak że chciałem wypłacić 60złotych. Bankomat wydał mi kartę po 5 minutach a pieniędzy nie. Dziś sprawdzam stan konta i widzę że wypłaciłem te pieniądze. Ostatni raz wypłacam tam pieniądze
2016-01-21 22:24 Euronet the best napisał:
Operator jest chory. Zamiast uznać reklamację pokrzywdzony udał się do mediów i bardzo dobrze!
2015-06-23 18:07 Skarpeta z domu napisał:
Pokrzywdzony nie wie co się stało z gotówką zatem stara się to wyjaśnić - jak widać nieskutecznie z winy planet cash
2015-06-21 12:03 mmmmm napisał:
Stefano ma rację! Poza tym reklamację skada się zawsze do banku własnego. Planet Cash jedynie jest właścicielem bankomatów i nie odpowiada za obciążenia na koncie - dokonuje tego bank klienta!! Ludzie myślcie trochę!!!!!!
2014-11-06 13:26 Marek napisał:
Też mam niemiłe doświadczenie z bankomatem planet cash We wrześniu tego roku próbowałem wybrać pieniądze z jednego z ich bankomatów (600zł). Bankomat wydrukował jakąś kartkę o błędzie i pieniędzy nie wypłacił, srodki z konta jednak zostały pobrane. Zgłoszona reklamacja pieniędzy do tej pory nie odzyskałem czyli na tą chwilę do 6.11.2014 Na infolinii niewiele można się dowiedzieć, na wiadomość wysłaną z formularza z ich strony nawet nikt nie odpowiedział. Omijajcie te bankomaty z daleka.
2014-10-27 14:03 stefano napisał:
Nie dopuszczalne jest to że obiecują skontaktować się z Tobą a nie robią tego, bo to świadczy raczej o tym gdzie mają klienta. Nie mniej jednak dziwni mnie jedna rzecz - jak sam piszesz, zapomniałeś zabrać gotówki i sie dziwisz że ktoś ja zabrał? Jakbyś zostawił otwarty samochód z kluczkami w środku i ktoś go ukradł, też udałbyś się do dealera gdzie go zakupiłeś aby Ci dał nowy?
2014-10-13 20:55 Ela napisał:
Korzystam z Euronet. Nigdy nie było problemów.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii







wstecz