O Trasie Olszynki Grochowskiej można zapomnieć. Brak środków do... 2042 roku

Dodano: 17.11.2015, modyfikacja: 17.11.2015
Do 2042 roku nie zostały zabezpieczone środki na realizację Trasy Olszynki Grochowskiej - odpowiada Mieczysław Reksnis, dyrektor Biura Drogownictwa i Komunikacji na interpelację radnego Marka Borkowskiego.

Rezerwa pod Trasę Olszynki Grochowskiej
Brak środków dla TOG

Planowana od lat budowa TOG miała być jednym z elementów Warszawskiej Obwodnicy Miejskiej jako łącznik pomiędzy Trasą Siekierkowską a Trasą Toruńską i Trasą Mostu Północnego. Na południu Warszawy Trasa Olszynki Grochowskiej miała się połączyć z planowaną Południową Obwodnicą Warszawy i Wałem Miedzeszyńskim. Tym samym trasa stanowiłaby drogowy kręgosłup prawobrzeżnej Warszawy odciążając z ruchu tranzytowo-międzydzielnicowego ulice wewnątrzmiejskie tej części Warszawy.

Dziś jedynymi dokumentami dla TOG pozostają wyłącznie miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego i ich projekty oraz koncepcje wykonane przez Biuro Drogownictwa i Komunikacji w latach 2008-2009.

Wyjście awaryjne?

Bardzo odległa perspektywa rozpoczęcia budowy TOG skłania do zastanowienia się czy nie warto w perspektywie najbliższych lat rozważyć budowę łącznika pomiędzy ulicą Ostrobramską a ulicą Szaserów wraz z przebudową ulicy Podolskiej. Jak wiemy, stan techniczny Podolskiej jest fatalny i może liczyć tylko na doraźne remonty. Jeszcze gorzej wygląda sytuacja po południowej stronie ulicy Grochowskiej, gdzie dojście po zmroku w kierunku ulicy Marii Rodziewiczówny czy Biedronki na Dęblińskiej w żaden sposób nie pasuje do XXI - wiecznego Grochowa.



TJ

Więcej na ten temat


Galeria






Wasze komentarze


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii







wstecz