Zgłoś wnioski i uwagi do modernizacji ulicy Frycza Modrzewskiego

Dodano: 05.04.2016, modyfikacja: 05.04.2016
Na Frycza Modrzewskiego czas się zatrzymał. Zabudowana kilkoma przedwojennymi kamienicami ulica z wciąż gruntową nawierzchnią zostanie w przyszłym roku zmodernizowana. Wnioski i uwagi do koncepcji modernizacji ulicy można zgłaszać do 25 kwietnia br.

Ulica Frycza Modrzewskiego na Kamionku




Wnioski i uwagi

"W 2017 r. ul. A.F. Modrzewskiego się zmieni. Modernizacja obejmie teren ulicy, włącznie z wprowadzeniem oświetlenia, małej architektury i zieleni" - zapowiadają urzędnicy. Wnioski i uwagi do koncepcji modernizacji ulicy do dnia 25 kwietnia można przesyłać e-mailem na adres: kmol@um.warszawa.pl lub pisemnie do Urzędu Dzielnicy Praga-Południe, ul. Grochowska 274. Urzędnicy zaplanowali także spotkania dla mieszkańców.

Niedokończona ulica

"Patrząc na ul. Frycza-Modrzewskiego, która prowadzi znikąd, donikąd i zaczyna się od nr 21, istotnie można się zastanawiać nad sensem jej wytyczenia. Jednak cel budowy można wydedukować z planu 1935 r. W założeniu swym dość szeroka ulica miała po prostej połączyć pl. Skaryszewski (planowany) z ul. Grochowską, by umożliwić dojazd do Dworca Wschodniego od strony Kamionka. Jednak plany przedwojenne uległy zmianie w związku z przygotowaniami do organizacji Wystawy Światowej. Już w końcu roku 1936 m.in. Gazeta Polska (nr 281) donosiła o planach budowy ul. Głównej, która miałaby połączyć Dworzec Wschodni z planowanym lotniskiem cywilno-sportowym na Gocławiu. Miała ona przebiec pod torami, potem ukosem ul. Grochowską, dalej skrajem Jez. Kamionkowskiego przeciąć al. Waszyngtona, połączyć się z ;trasą projektowanej ul. Międzynarodowej, by wreszcie dotrzeć do Portu Lotniczego na Kępie Gocławskiej. Jak widać poprzestano na wytyczeniu i zabudowaniu krótkiego odcinka ul. Frycza-Modrzewskiego, dalszych prac w tym rejonie nie podejmując. Tuż przed 1939 r. podjęto przygotowania do budowy lotniska na Gocławiu, ale później wybuch wojny pokrzyżował dalszą realizację. Zostało nam po tamtej wizji tylko przejście podziemne pod Dworcem Wschodnim ułatwiające dojście do peronów kolejowych od strony Kamionka i placyk pod pętle autobusowe. Tak się rozpoczęła i tak etapami kończy kariera ul. Frycza-Modrzewskiego." - pisał kilka lat temu miłośnik historii tego rejonu Warszawy Andrzej Barański.


TJ/AB

Więcej informacji

Wasze komentarze


Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii







wstecz