Zamknięcie Trasy W-Z dla samochodów osobowych

W związku z licznymi pytaniami ze strony kierowców zamieszczamy informację uzasadniającą zamknięcie Trasy W-Z dla samochodów osobowych.

Mimo tego, że organizacja komunikacji miejskiej w rejonie Dworca Wileńskiego, z powodu budowy stacji metra, została „przewrócona do góry nogami”, autobusy i tramwaje na nowych trasach radzą sobie całkiem dobrze. W nowej rzeczywistości nie mogą się za to odnaleźć niektórzy kierowcy samochodów osobowych. Mimo zakazu wjeżdżają na most Śląsko-Dąbrowski gdzie są karani przez strażników miejskich i policjantów. Na forach internetowych oraz na infolinii ZTM bardzo często powtarza się pytanie o to dlaczego most Śląsko-Dąbrowski został zamknięty dla samochodów osobowych. Przypominamy więc.  

Od 15 października ruch samochodów na Trasie W-Z został bardzo mocno ograniczony. Kierowcy mogą korzystać jedynie z odcinka między pl. Bankowym a Wisłostradą. Odcinek Trasy W-Z między Wisłostradą a ul. Szwedzką jest dostępny tylko i wyłącznie dla komunikacji miejskiej. Kierowca samochodu osobowego, który wjedzie na Trasę W-Z od strony pl. Bankowego będzie musiał więc zaraz za wylotem tunelu skręcić w prawo w Nowy Zjazd i dojechać do Wisłostrady. Jadąc od strony Marek, będzie musiał skręcić w prawo w ul. Szwedzką lub zaparkować wzdłuż północnej jezdni al. Solidarności (w kierunku mostu) albo ewentualnie na terenie Centrum Handlowego Wileńska.

Zamknięcie mostu dla samochodów osobowych ma na celu usprawnienie ruchu komunikacji miejskiej. Trasą W-Z kursuje teraz aż siedem linii autobusowych: 160, 190, 527, 226, 718, 738 i 805. Trzy pierwsze autobusy jeździły Trasą W-Z już wcześniej. Cztery pozostałe zostały na nią skierowane od 15 października. Na „WuZetce” są też cztery linie tramwajowe: 18, 20, 23 i 26. W sumie, w godzinach szczytu, w każdym kierunku Trasę W-Z pokonuje ponad 80 pojazdów komunikacji miejskiej. Do tego dochodzi bardzo dużo autobusów komunikacji prywatnej (oraz dodatkowo taksówki, pojazdy służb miejskich i jednoślady). Koniecznie warto wspomnieć, że liczba kursów pojazdów komunikacji miejskiej od środy jeszcze się zwiększy. Trasą W-Z będzie bowiem dodatkowo kursowała linia 512. Liczba pojazdów na godzinę w jednym kierunku wzrośnie z 81 do 93.

Przy tak dużym natężeniu ruchu pojazdów komunikacji miejskiej, dopuszczenie dodatkowo ruchu samochodów osobowych wpłynęłoby na znaczne pogorszenie warunków kursowania autobusów i tramwajów. Bardzo duże problemy wystąpiłyby zwłaszcza na skrzyżowaniach. Chodzi m.in. o skrzyżowanie al. Solidarności z ul. Jagiellońską, na którym uruchomiono skręt tramwajowy a także skrzyżowanie przy pl. Bankowym. Korki tworzące się przed tymi skrzyżowaniami szybko „rozlałyby się” również na inne skrzyżowania i ciągi komunikacyjne. Wystąpiłyby również problemy w obsłudze przystanków przy Starym Mieście.

Świadomość tego, że most jest zamknięty dla samochodów osobowych powoduje, że kierowcy w większości wybierają alternatywne trasy. ZTM pomyślał także o tych kierowcach, którzy chcą się przesiąść do komunikacji. Na północnej jezdni al. Solidarności, między Szwedzką a pl. Wileńskim, zostały wytyczone miejsca parkingowe. Na terenie Centrum Handlowego Warszawa Wileńska uruchomiony został parking P+R. W sumie, w obu tych lokalizacjach kierowcy mają do dyspozycji ok. 500 miejsc. Po pozostawieniu auta mogą się przesiąść do autobusu, którym przejadą przez most Śląsko-Dąbrowski. Pierwszego dnia roboczego w nowej komunikacyjnej rzeczywistości te miejsca parkingowe świeciły jednak pustkami.

Źródło: www.ztm.waw.pl

Wasze komentarze

2013-06-18 23:55 ewa niepełnosprawna napisał:
a jak ma jechac samochód z osobą niepełnosprawną?

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii







wstecz