Będzie więcej wiat na przystanku przed Dworcem Wschodnim?

21.11.2023 | Autor: Tomasz Jarosz
Stowarzyszenie Dla Pragi wystąpiło do Warszawskiego Transportu Publicznego o rozważenie dostawienia dodatkowych wiat dla oczekujących na tramwaj przed Dworcem Wschodnim. Jak argumentują: z zespołu przystanków przy ul. Kijowskiej korzysta wiele osób przesiadających się na dworcu, a także mieszkańców okolicznych bloków. Szczególnie oblegany jest przystanek tramwajowy w kierunku centrum skąd odjeżdżają tramwaje 7, 13 i 28.

















fot. FB Michalski dla Pragi

2-3 nowe wiaty

"Niestety na całym peronie są tylko dwie krótkie wiaty. Ich niedobór widać szczególnie podczas deszczu czy opadów śniegu. Tylko nieliczni pasażerowie mają wówczas schronienie. Dlatego wystąpiliśmy jako Dla Pragi do Warszawski Transport Publiczny o rozważenie dostawienia dodatkowych wiat. Jest to naszym zdaniem wykonalne mimo wąskiego peronu. Trzeba tylko rozebrać część barier i analogicznie do obecnej wiaty posadowić 2-3 nowe. Ze względu na wybetonowane perony nowe wiaty powinny przy tym mieć zielone dachy (rozchodnik), co z kolei latem poprawi komfort przebywania w ich pobliżu. Mam nadzieję, że ZTM do wniosku się przychyli bo problem ewidentnie istnieje." - czytamy dla profilu Michalski dla Pragi.


Więcej informacji

Wasze komentarze

64x64

Komunikacja Praga Pł napisał:

Linia 156 powinna zostać przedłużona do rejonu M2 Stadion Narodowy, umożliwiając dojazd do linii metra i pociągów SKM czy KM na PKP Stadion. Powrót przez Marcinkowskiego koło JRG5 (strażacy) i Kijowską do Dworca Wschodniego i dalej po dawnej trasie. W okolicy skrzyżowania Targowej z Ząbkowską powinien powstać zbiorczy przystanek dla autobusów miejskich jadących w stronę przystanku Markowska czyli 170, 138, 338. Spowodowałoby to krótszy czas oczekiwania na przystanku, zwłaszcza w weekendy i sprawniejszy dojazd do przystanków na wspólnym odcinku trasy tych 3 linii tj. do okolic marketu Kaufland. 138 czasami łapie duże opóźnienia od strony Mokotowa. Stacja metra M2 Szwedzka jest kiepsko skomunikowana naziemnie, to znaczy 135 za rzadko kursujące w stosunku do metra, być może pomogłaby zamiana na odcinku trasy Dw. Wileński - pl. Hallera linii 135 ze 162 to znaczy 162 przez Szwedzką a 135 przez Inżynierską prosto. 162 ma zdecydowanie lepszy rozkład, a dodatkowo na odcinku od Szwedzkiej do Dw. Wileńskiego byłoby parę autobusów więcej na godzinę, od momentu jak wszystkie siedemsetki skierowano do M2 Trocka, a 512 nie staje na żądanie przy Szwedzkiej. Powinna wrócić obsługa przystanku Szwedzka 04, to ten po zakręcie w Szwedzką przed Stalową, na przeciwko kościoła MB z Lourdes - przez linię 135 nawet w charakterze NŻ. W dalszej perspektywie przydałby się przystanek PKP Targówek 02 (dawny Al. Solidarności) aby obsłużyć też pasażerów z południowej strony torów do Zielonki. Plus zbudowanie tutaj kładki w obie strony - przystanku osobowego Targówek oraz osiedli przy Radzymińskiej. Pasy w tym miejscu raczej nie są dobrym pomysłem.
2023-11-22 18:13

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii

Polub nasz fanpage i bądź na bieżąco

Polecamy

Bezpłatne ogłoszenia