Komplet przejść dla pieszych na Ostrobramskiej

03.12.2014
Już od 15 grudnia mieszkańcy będą mogli korzystać z kompletu przejść dla pieszych na ważnym skrzyżowaniu Ostrobramskiej, Fieldorfa i Zamienieckiej. Zlikwidowane w 2002 roku przejście po wschodniej stronie skrzyżowania wraca dzięki zaangażowaniu mieszkańców Pragi Południe i radnego Dariusza Lasockiego.
   
Modernizacaja skrzyżowania










Trwała prowizorka

"W roku 2002, kiedy do użytku oddawany był most Siekierkowski, a trwała budowa Trasy Siekierkowskiej, ul. Fieldorfa została przystosowana do roli tymczasowej trasy dojazdowej do mostu, a także jedynego wyjazdu z Warszawy (oprócz Grochowskiej) w stronę wschodnią. Dlatego właśnie przejście dla pieszych zostało tymczasowo przeniesione, przy czym zmieniono także układ pasów dla samochodów jadących ul. Fieldorfa w stronę Ostrobramskiej, aby ułatwić bardziej potrzebny wtedy skręt w prawo. 

Jednak od 2007 roku Trasa Siekierkowska jest oddana do użytku, a liczba kierowców skręcających z Fieldorfa w Ostrobramską jest od lat znikoma, tak więc celowe i pożytecznie społecznie byłoby przywrócenie setkom pieszych dawnego, funkcjonalnego dla nich przejścia." - czytamy w piśmie skierowanym do ZDM.

Trudności dla 2000 mieszkańców

"Brak tego przejścia odczuwa na co dzień około 2000 mieszkańców najbliższej okolicy skrzyżowania.  To przede wszystkim członkowie spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych trzech wieżowców JW Construction przy Ostrobramskiej 83, czterech budynków przy ul. Perkuna  70, 72, 72A i 74, budynku „PAX” przy Komorskiej 11/15,  kilku budynków dużego osiedla „Ostrobramska”, a także wielu bloków przy ul. Łukowskiej. Są wśród nich matki z wózkami, inwalidzi i osoby starsze. Samo przejście na drugą stronę ulicy zajmuje takim osobom ok. 10 minut, gdyż muszą iść naokoło,  czekać na trzy zmiany świateł, a przy tym niepotrzebnie męczyć się, marznąć, moknąć i wdychać spaliny.

Kilkuset mieszkańców tej okolicy regularnie korzysta z komunikacji miejskiej. Oni również zmuszeni są codziennie tracić niepotrzebnie czas na chodzenie dookoła wielkiego skrzyżowania w drodze do pracy, do szkoły i z powrotem.

Dodać należy, iż zarówno zatoka jak i wiata przystanku „Zamieniecka 01” zostały parę lat temu za daleko odsunięte od skrzyżowania, co dodatkowo wydłuża czas potrzebny na dojście do autobusu.

W imieniu mieszkańców Pragi Południe zwracamy się do Pana z prośbą o przywrócenie przejścia przez ul. Ostrobramską na wysokości przystanków autobusowych „Zamieniecka 01” i „Zamieniecka 02”, na których zatrzymują się autobusy szybkich linii łączących naszą dzielnicę z Centrum miasta (linie nr 520, 525, 514, 502 i N25). To „tymczasowe” rozwiązanie trwa już o 7 lat za długo." - czytamy w dalszej części pisma.

ZDM mówi TAK

Projekt przebudowy skrzyżowaniaPrzywrócenie wspomnianego przejścia dla pieszych będzie wykonane w ramach projektu budowlanego budowanej ścieżki rowerowej, jak i modernizacji skrzyżowania. Budowana droga rowerowa będzie miała zgodnie z wymogami dwa metry szerokości, ruch po niej będzie odbywał się dwukierunkowo. Ścieżka będzie położona głównie po północnej stronie ulicy Ostrobramskiej i wschodniej ul. Fieldorfa. Jednocześnie obejmie ona wszystkie wloty na skrzyżowaniu, stanowiąc nieprzerwany ciąg. Dodatkowo na wlocie ulicy Ostrobramskiej do ulicy Fieldorfa zostanie dobudowany pas do skrętu w lewo. Od strony wschodniej zostanie utworzone przejście dla pieszych wraz z zapewnieniem przejazdu dla rowerzystów. Szerokość jezdni pozostaje bez zmian.
Wzdłuż zatok autobusowych do miejsca przejścia dla pieszych zaprojektowano chodnik o szerokości 2 metrów z kostki betonowej. W nawierzchni chodnika (na długości zatoki) w odległości 0,5 metra od krawężnika zostanie wprowadzony pas bezpieczeństwa z płyt chodnikowych "stop", ryflowanych 40*40. Pas bezpieczeństwa zostanie zastosowany również przed przejściem dla pieszych. Na modernizowanych skrzyżowaniach istniejąca organizacja ruchu zostanie uzupełniona o dodatkowe sygnalizatory dla rowerów oraz oznakowanie pionowe i poziome dla ścieżek rowerowych.

Roboty mają się zakończyć do 15 grudnia 2014 roku.



TJ


Więcej informacji


Wasze komentarze

64x64

Grochowiak napisał:

To niestety duzo trudniejsza sprawa, polecam lekturę http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/000cf622/basfgqbraxjjwafnshmtvixeypfgsihd/odpowiedz.pdf
2014-12-09 01:05
64x64

sąsiad napisał:

Bardzo dobre posunięcie!!! Mam kolejny pomysł dla Pana radnego Lasockiego. Kilka lat temu zlikwidowano lewoskręt z Grochowskiej w Podolską. Na dziś sytuacja wygląda tak, że dojazd na Grochów Północny to zaledwie dwa bezkolizyjne lewoskręty w odległości aż 2 km. To dużo. - Wspólna Droga - Olszynka Grochowska (z możliwością legalnej zawrotki) Proponuję wyznaczenie bezkolizyjnego lewoskrętu na skrzyżowaniu Grochowskiej z Chłopickiego (w kierunku torów kolejowych). Do jazdy na wprost zostanie pas środkowy i prawy (z możliwością skrętu w prawo w Zamieniecką). Z uwagi na możliwość blokowania jazdy na wprost Grochowską głównie przez długie autobusy skręcające w Zamieniecką można przesunąć przejście dla pieszych nieco wgłąb Zamienieckiej (ok. 10 m). Podobny układ funkcjonuje na skrzyżowaniu Ostrobramskiej z Zamieniecką (jadąć w kier. Centrum), tzn. jeden pas na wprost i drugi na wprost i w prawo - i przy ogromnym natężeniu na Ostrobramskiej nie tworzą się jakieś wielkie zatory. Proponowane rozwiązanie z pewnością spowoduje uspokojenie ruchu na równoległych ulicach do Grochowskiej, tj. Kordeckiego, Osowskiej, gdyż łatwiej będzie mieszkańcom dojechać do swoich posesji i bloków. Podejrzewam, że taka organizacja ruchu zmniejszy także ruch na Zamienieckiej w kierunku Placu Szembeka, gdyż pojawi się alternatywna dojazd z Centrum.
2014-12-04 20:24

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii

Polub nasz fanpage i bądź na bieżąco

Polecamy

Bezpłatne ogłoszenia