Nie - dla ciężarówek na Szmulowiźnie

24.05.2013
Komisja Polityki Społecznej, Bezpieczeństwa, Prawa i Samorządu Rady Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy - kierując się zasadą dobra wspólnego - zwraca się z wnioskiem do Zarządu Dróg Miejskich, aby wprowadził stałą zmianę organizacji ruchu drogowego polegającą na wprowadzeniu zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych na ulicach Grodzieńskiej i Radzymińskiej.

Ulica Grodzieńska

Nowa organizacja ruchu

Po nieudanej próbie wyłączenia dla ruchu ciężarowego ulicy Szwedzkiej temat powraca, przenosząc się na północną Szmulowiznę, gdzie ulice: Grodzieńska i "mała" Radzymińska służą kierowcom dużych samochodów ciężarowych jako najkrótsza droga dojazdu do firm na zlokalizowanych na Targówku Fabrycznym.

W swoim stanowisku radni zgłaszają postulat aby nowa organizacja ruchu wymusiła skierowanie samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton na nowy, dobrze oznaczony odcinek przebiegający: Al. Solidarności, Radzymińską (Targówek), a następnie Kraśnicką. Na identyczną trasę powinny również zostać skierowane samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton wyjeżdżające z Targówka.

Zmiany konieczne!


Aby przekonać się jak duży jest problem, postanowiliśmy dosłownie na chwilę zatrzymać się w narożniku ulic: Grodzieńskiej i Radzymińskiej aby policzyć samochody ciężarowe. Wynik: w czasie 15 minut - 5 szt., co oznacza, iż średnio co 3 minuty przejeżdża ulicami Szmulowizny auto ciężarowe powodujące m.in. hałas i drgania, które niszczą historyczną zabudowę Pragi Północ.

Całe stanowisko komisji:

Stanowisko Komisji Polityki Społecznej, Bezpieczeństwa, Prawa i Samorządu Rady Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy z dnia 17 kwietnia 2013 r. w sprawie wprowadzenia stałej zmiany organizacji ruchu drogowego polegającej na wprowadzeniu zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych na ulicach Grodzieńskiej i Radzymińskiej

§ 1

Komisja Polityki Społecznej, Bezpieczeństwa, Prawa i Samorządu Rady Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy – kierując się zasadą dobra wspólnego – zwraca się z wnioskiem do Zarządu Dróg Miejskich, aby wprowadził stałą zmianę organizacji ruchu drogowego polegającą na wprowadzeniu zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych na ulicach Grodzieńskiej i Radzymińskiej.

§ 2

Zmiana organizacji ruchu powinna spowodować ograniczenie ruchu samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton. Pojazdy takie (tzn. samochody ciężarowe pow. 10 t.) powinny zostać skierowane na odcinek Al. Solidarności, Radzymińska (Targówek), a następnie Kraśnicka. Taka trasa dla tranzytu samochodów ciężarowych powinna zostać odpowiednio oznakowana. Na identyczną trasę powinny również zostać skierowane samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton wyjeżdżające z Targówka.
Równocześnie zaproponowana powyżej zmiana organizacji ruchu spowoduje „odciążenie” ulicy Radzymińskiej, przez którą prowadzi obecnie objazd spowodowany budową II linii metra.
Ponadto samochody ciężarowe powodują liczne protesty mieszkańców, dla których jest to znaczna uciążliwość: hałas i drgania, które także niszczą historyczną zabudowę Pragi Północ. Należy także mieć na uwadze liczne wypadki komunikacyjne, które w ostatnim czasie znacznie nasiliły się na tzw. starym odcinku ul. Radzymińskiej. W szczególności na skrzyżowaniu z ulicą Grodzieńską.
Samochody ciężarowe, które obsługują firmy na terenie Pragi Północ nie powinny przekraczać dopuszczalnej masy całkowitej powyżej 10 ton.
§ 3

Polityka władz m. st. Warszawy powinna zdecydowanie zmierzać do wyprowadzenia ciężkiego transportu z obszaru o tak gęstej zabudowie i licznym zamieszkaniu. W tym przypadku wskazany przeze mnie odcinek (Al. Solidarności, Radzymińska, Kraśnicka) może stanowić swojego rodzaju „małą obwodnicę” Szmulowizny. Zmiana organizacji ruchu nie wiąże się ze znacznymi nakładami finansowymi. A na pewno będzie stanowiła udogodnienie dla mieszkańców Pragi Północ, którzy w tej sprawie już wielokrotnie kierowali stosowne wnioski do władz m. st. Warszawy.
Dodatkowym argumentem jest korespondencja Urzędu Dzielnicy Praga Północ z Zarządem Dróg Miejskich w roku 2007, w której to ZDM zobowiązał się do wprowadzenia odpowiednich zmian w organizacji ruchu na tych ulicach. Niestety później odstąpiono
od realizacji tego projektu.

§ 4

Komisja przekazuje swoje stanowisko do Rady i Zarządu Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy, Rady m. st. Warszawy, Prezydenta m. st. Warszawy oraz Zarządu Dróg Miejskich.

Przewodniczący
Komisji Polityki Społecznej,
Bezpieczeństwa, Prawa i Samorządu
Rady Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy



TJ

Więcej informacji


Galeria


Samochody ciężarowe na SzmulowiźnieSamochody ciężarowe na SzmulowiźnieSamochody ciężarowe na SzmulowiźnieSamochody ciężarowe na Szmulowiźnie


Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii

Polub nasz fanpage i bądź na bieżąco

Polecamy

Bezpłatne ogłoszenia