Toggle navigation
Start
Info
Ciekawe miejsca
Informacje
Imprezy dla dzieci
Mieszkania
Komunikacja
Absurdy
Raport
Wycieczki po Pradze 2024
Sztuki teatralne
Wydarzenia
Wystawy
Archiwum
Praga
Dawna Praga
Detal
Handel
Fabryki Pragi
Historia Pragi
Kościoły Pragi
Kapliczki Pragi
Książki o Pradze
Ludzie Pragi
Miejsca
Nasza Praga
Parki na Pradze
Praskie pomniki
Sztuka
Ulice
Zabytki Pragi
Zagadki
Firmy
Instytucje
Bezpieczeństwo
Kultura
Organizacje
Służba zdrowia
Oświata
Urzędy
Wiara
Ogłoszenia
Kupię
Oddam
Sprzedam
Praca
Zamienię
Dodaj ogłoszenia
Galeria
Bliżej natury
Ciekawe miejsca
Inwestycje
Osiedla i ulice
Praskie spacery
Praskie zabytki
Wydarzenia na Pradze
Reklama
Kontakt
Strona główna
Info
Informacje
Nie - dla ciężarówek na Szmulowiźnie
24.05.2013
Komisja Polityki Społecznej, Bezpieczeństwa, Prawa i Samorządu Rady Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy - kierując się zasadą dobra wspólnego - zwraca się z wnioskiem do Zarządu Dróg Miejskich, aby wprowadził stałą zmianę organizacji ruchu drogowego polegającą na wprowadzeniu zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych na ulicach Grodzieńskiej i Radzymińskiej.
Nowa organizacja ruchu
Po nieudanej próbie wyłączenia dla ruchu ciężarowego ulicy Szwedzkiej temat powraca, przenosząc się na północną Szmulowiznę, gdzie ulice: Grodzieńska i "mała" Radzymińska służą kierowcom dużych samochodów ciężarowych jako najkrótsza droga dojazdu do firm na zlokalizowanych na Targówku Fabrycznym.
W swoim stanowisku radni zgłaszają postulat aby nowa organizacja ruchu wymusiła skierowanie samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton na nowy, dobrze oznaczony odcinek przebiegający: Al. Solidarności, Radzymińską (Targówek), a następnie Kraśnicką. Na identyczną trasę powinny również zostać skierowane samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton wyjeżdżające z Targówka.
Zmiany konieczne!
Aby przekonać się jak duży jest problem, postanowiliśmy dosłownie na chwilę zatrzymać się w narożniku ulic: Grodzieńskiej i Radzymińskiej aby policzyć samochody ciężarowe. Wynik: w czasie 15 minut - 5 szt., co oznacza, iż średnio co 3 minuty przejeżdża ulicami Szmulowizny auto ciężarowe powodujące m.in. hałas i drgania, które niszczą historyczną zabudowę Pragi Północ.
Całe stanowisko komisji:
Stanowisko Komisji Polityki Społecznej, Bezpieczeństwa, Prawa i Samorządu Rady Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy z dnia 17 kwietnia 2013 r. w sprawie wprowadzenia stałej zmiany organizacji ruchu drogowego polegającej na wprowadzeniu zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych na ulicach Grodzieńskiej i Radzymińskiej
§ 1
Komisja Polityki Społecznej, Bezpieczeństwa, Prawa i Samorządu Rady Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy – kierując się zasadą dobra wspólnego – zwraca się z wnioskiem do Zarządu Dróg Miejskich, aby wprowadził stałą zmianę organizacji ruchu drogowego polegającą na wprowadzeniu zakazu wjazdu dla samochodów ciężarowych na ulicach Grodzieńskiej i Radzymińskiej.
§ 2
Zmiana organizacji ruchu powinna spowodować ograniczenie ruchu samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton. Pojazdy takie (tzn. samochody ciężarowe pow. 10 t.) powinny zostać skierowane na odcinek Al. Solidarności, Radzymińska (Targówek), a następnie Kraśnicka. Taka trasa dla tranzytu samochodów ciężarowych powinna zostać odpowiednio oznakowana. Na identyczną trasę powinny również zostać skierowane samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 10 ton wyjeżdżające z Targówka.
Równocześnie zaproponowana powyżej zmiana organizacji ruchu spowoduje „odciążenie” ulicy Radzymińskiej, przez którą prowadzi obecnie objazd spowodowany budową II linii metra.
Ponadto samochody ciężarowe powodują liczne protesty mieszkańców, dla których jest to znaczna uciążliwość: hałas i drgania, które także niszczą historyczną zabudowę Pragi Północ. Należy także mieć na uwadze liczne wypadki komunikacyjne, które w ostatnim czasie znacznie nasiliły się na tzw. starym odcinku ul. Radzymińskiej. W szczególności na skrzyżowaniu z ulicą Grodzieńską.
Samochody ciężarowe, które obsługują firmy na terenie Pragi Północ nie powinny przekraczać dopuszczalnej masy całkowitej powyżej 10 ton.
§ 3
Polityka władz m. st. Warszawy powinna zdecydowanie zmierzać do wyprowadzenia ciężkiego transportu z obszaru o tak gęstej zabudowie i licznym zamieszkaniu. W tym przypadku wskazany przeze mnie odcinek (Al. Solidarności, Radzymińska, Kraśnicka) może stanowić swojego rodzaju „małą obwodnicę” Szmulowizny. Zmiana organizacji ruchu nie wiąże się ze znacznymi nakładami finansowymi. A na pewno będzie stanowiła udogodnienie dla mieszkańców Pragi Północ, którzy w tej sprawie już wielokrotnie kierowali stosowne wnioski do władz m. st. Warszawy.
Dodatkowym argumentem jest korespondencja Urzędu Dzielnicy Praga Północ z Zarządem Dróg Miejskich w roku 2007, w której to ZDM zobowiązał się do wprowadzenia odpowiednich zmian w organizacji ruchu na tych ulicach. Niestety później odstąpiono
od realizacji tego projektu.
§ 4
Komisja przekazuje swoje stanowisko do Rady i Zarządu Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy, Rady m. st. Warszawy, Prezydenta m. st. Warszawy oraz Zarządu Dróg Miejskich.
Przewodniczący
Komisji Polityki Społecznej,
Bezpieczeństwa, Prawa i Samorządu
Rady Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy
TJ
Więcej informacji
Ulica Grodzieńska
Ulica Radzymińska
Galeria
Dodaj komentarz
dowolny wyraz 6 literowy:
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii
Artykuły powiązane
Przyjezdni zapłacą za postój...
Powiększona strefa płatnego parkowania obejmująca Starą i Nową Pragę
Tiry nie znikną ze Szwedzkiej
Publicznie złożona obietnica, w której Janusz Galas zobowiązał się do
Na Ostrobramskiej ustawiono...
Pierwszy superradar na Pradze Południe został ustawiony przy
Ząbkowska deptakiem?
W Urzędzie Dzielnicy Praga Północ odbyła się 14 listopada br. debata
Najnowsze informacje
Galeria w historycznej rogatce? ZGN szuka chętnego
Członkowie koła PZW 90 Gocław dokonali zarybienia jeziorka Gocławskiego
15 października zagramy na PGE Narodowym mecz z Chorwacją
Zmiany przy kościele na Placu Szembeka. Kierowcy trudniej zaparkują w...
"Gietrzwałd 1877. Wojna światów" - pokaz filmowy
Pielgrzymka mężczyzn do grobu ks. Jerzego Popiełuszki
Najczęściej czytane
Dawne nazwy ulic na Grochowie
Grochowska piekarnia do wyburzenia?
Czekoladowy weekend w fabryce Wedla
Niosła pomoc. Została ukarana
Dyskusja wokół Jeziorka Gocławskiego
Zetną drzewa pod osiedle na Gocławiu
Polub nasz fanpage i bądź na bieżąco
Baza firm (3316)
Czas wolny
(115)
Dom i ogród
(131)
Dziecko
(130)
Edukacja
(71)
Finanse
(71)
Gastronomia
(473)
Motoryzacja
(330)
Noclegi
(26)
Sport
(66)
Ślub
(39)
Uroda
(177)
Usługi
(239)
Zakupy
(873)
Zdrowie
(462)
Zwierzaki
(21)
Dodaj firmę od 49zł
Baza instytucji
Bezpieczeństwo
Kultura
Organizacje
Służba zdrowia
Oświata
Urzędy
Wiara
Polecamy
Zagadki
Bezpłatne ogłoszenia
Kupię
Oddam
Sprzedam
Praca
Zamienię
Dodaj ogłoszenia
Polityka prywatności
Regulamin
Mapa strony
Patronaty
Start
Info
Praga
Firmy
Instytucje
Ogłoszenia
Galeria
Reklama
Kontakt
x
Info
Ciekawe miejsca
Informacje
Imprezy dla dzieci
Mieszkania
Komunikacja
Absurdy
Raport
Wycieczki po Pradze 2024
Sztuki teatralne
Wydarzenia
Wystawy
Archiwum
Praga
Dawna Praga
Detal
Handel
Fabryki Pragi
Historia Pragi
Kościoły Pragi
Kapliczki Pragi
Książki o Pradze
Ludzie Pragi
Miejsca
Nasza Praga
Parki na Pradze
Praskie pomniki
Sztuka
Ulice
Zabytki Pragi
Zagadki
Firmy
Instytucje
Bezpieczeństwo
Kultura
Organizacje
Służba zdrowia
Oświata
Urzędy
Wiara
Ogłoszenia
Kupię
Oddam
Sprzedam
Praca
Zamienię
Dodaj ogłoszenia
Galeria
Bliżej natury
Ciekawe miejsca
Inwestycje
Osiedla i ulice
Praskie spacery
Praskie zabytki
Wydarzenia na Pradze
Reklama
Kontakt