Toggle navigation
Start
Info
Ciekawe miejsca
Informacje
Imprezy dla dzieci
Mieszkania
Komunikacja
Absurdy
Raport
Wycieczki po Pradze 2024
Sztuki teatralne
Wydarzenia
Wystawy
Archiwum
Praga
Dawna Praga
Detal
Handel
Fabryki Pragi
Historia Pragi
Kościoły Pragi
Kapliczki Pragi
Książki o Pradze
Ludzie Pragi
Miejsca
Nasza Praga
Parki na Pradze
Praskie pomniki
Sztuka
Ulice
Zabytki Pragi
Zagadki
Firmy
Instytucje
Bezpieczeństwo
Kultura
Organizacje
Służba zdrowia
Oświata
Urzędy
Wiara
Ogłoszenia
Kupię
Oddam
Sprzedam
Praca
Zamienię
Dodaj ogłoszenia
Galeria
Bliżej natury
Ciekawe miejsca
Inwestycje
Osiedla i ulice
Praskie spacery
Praskie zabytki
Wydarzenia na Pradze
Reklama
Kontakt
Strona główna
Info
Informacje
Rośnie poparcie akcji "Tramwaj na Gocław"
07.02.2014
W dniu 6 lutego 2014 r. w Klubie Kultury Seniora przy ulicy Pawlikowskiego 2 odbyło się spotkanie zorganizowane przez przedstawicieli Rady Osiedla Gocław dotyczące budowy linii tramwajowej na Gocław.
W spotkaniu wzięli udział m.in.: Pan Marek Borowski – Senator RP, Pan Paweł Lech – Radny m. st. Warszawy oraz Pan Tomasz Kucharski - Burmistrz Dzielnicy Praga-Południe m. st. Warszawy, który wsparł budowę tramwaju zgłaszając ją pod koniec ubiegłego roku jako Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego do kontraktu terytorialnego Województwa Mazowieckiego. W spotkaniu brał również udział Pan Waldemar Lasek – z Biura Drogownictwa Urzędu m. st. Warszawy, oraz radni Dzielnicy Praga-Południe m. st. Warszawy i przede wszystkim mieszkańcy Gocławia.
Przewodniczący Rady Osiedla Gocław – Jan Sitnicki koordynator społecznej akcji zabiegania o budowę linii tramwajowej na Gocław, przedstawił przyczyny z powodu których została rozpoczęta społeczna akcja "Tramwaj na Gocław". Gocław zamieszkuje oficjalnie około 60 tyś. mieszkańców (wg. statystyk policyjnych znacznie więcej), jednak w ciągu najbliższych kilku lat powstanie tu około 6-7 tysięcy nowych mieszkań. Osiedle już teraz tkwi w ogromnych korkach, dręczone jest przez hałas i spaliny tysięcy samochodów.
Jan Sitnicki zaprezentował również najbardziej prawdopodobny przebieg tej linii, która biegłaby od Al. Waszyngtona po wschodniej stronie Kanału Wystawowego, dalej wiaduktem nad Al. Stanów Zjednoczonych po skraju działek na których znajdują się obecnie ogródki działkowe, następnie do ul. Bora-Komorowskiego, wzdłuż niej do ul. Fieldorfa, potem w pasie środkowym Bora Komorowskiego i do obecnej pętli autobusowej na Gocławiu. Wyjaśnił, iż akcja "Tramwaj na Gocław" nie jest w kontrze do budowy metra na Gocław, z tym, że metro może powstać dopiero po 2030 roku, a tramwaj w perspektywie 4-5 lat. Przedstawił również argumentacje za budową pokazując przykłady budowy linii tramwajowych w państwach zachodniej Europy, gdzie linie tramwajowe z powodzeniem są wkomponowane w zielone części miast, nie powodują praktycznie żadnego hałasu, a dojazd nimi do innych części miasta jest szybki i komfortowy. Tak też widzi linię tramwajową na Gocławiu.
W spotkaniu zabrał głos również drugi koordynator akcji z Rady Osiedla Gocław a zarazem radny dzielnicy pan Jakub Jagodziński. Przypomniał historię planów budowy tej inwestycji sięgającej wielu lat wstecz. Przedstawił również wcześniejsze warianty planowanej trasy i wytłumaczył zebranym gościom dlaczego wybrano obecny wariant budowy. Podziękował za pomoc w organizowaniu akcji członkom Rady Osiedla Gocław Sławomirowi Darnowskiemu i Michałowi Byrskiemu.
W trakcie spotkania otworzyła się dyskusja na temat samej inwestycji a także komunikacja na Pradze Południe. Burmistrz Tomasz Kucharski przypomniał, że decyzja co do budowy linii tramwajowej na Gocław zależy od władz m. st. Warszawy. Zwrócił uwagę, iż akcja samorządu mieszkańców Osiedla Gocław jest bodaj największą na początku tego roku społeczną akcją w mieście, i ma ona realne szanse wpłynięcia na pozytywną dla inicjatorów akcji i przede wszystkim Mieszkańców Gocławia decyzje władz miasta. Przypomniał również, iż budowa tej linii (wraz z taborem) miałaby szansę dofinansowania w aż 85% z Funduszy Unijnych. Stwierdził również, że budowa linii tramwajowej nie ma negatywnego wpływu na budowę metra, gdyż w świetle niezależnych opracowań na Gocławiu powinny być budowane zarówno metro, jak i linia tramwajowa z naciskiem tę druga inwestycję powodowanym niższymi kosztami i szybszym czasem realizacji.
Pan Waldemar Lasek przedstawiciel Biura Drogownictwa, przedstawił zebranym osobom, szczegółowy wariant przebiegu trasy tramwajowej. Senator RP Marek Borowski wyraził słowa uznania dla inicjatorów akcji i zadeklarował dla niej swoje wsparcie.
W trakcie dyskusji padły również cenne uwagi mieszkańców:
- wg. ich opinii budowa linii tramwajowej na Gocław nie stanowi w żadnym wypadku zagrożeniem dla mieszkańców osiedla Saska Kępa a raczej szanse na dodatkowa komunikację i zmniejszenie ruchu aut jadących z Gocławia. Poza oczywistymi argumentami, iż najbardziej prawdopodobny przebieg linii nie będzie "tuż pod oknami" mieszkańców ul. Międzynarodowej oraz, że dzięki najnowszym technologiom budowy linia ta nie będzie generowała drgań i hałasu, zwrócono uwagę na to, iż planowany przebieg linii tramwajowej może stanowić swoistą "obwodnicę" Saskiej Kępy.
W Akcję Tramwaj Na Gocław zaangażowani są mieszkańcy Gocławia, szkoły, prywatne restauracje i sklepy, spółdzielnie mieszkaniowe. Od początku roku działa strona na facebooku
https://www.facebook.com/tramwajnagoclaw?fref=ts
. Rozdawane są ulotki i przede wszystkim zbierane podpisy poparcia mieszkańców pod inicjatywą budowy linii tramwajowej na Gocław Akcja ma się zakończyć pod koniec lutego br. przekazaniem podpisów na ręce Prezydent m. st. Warszawy – Pani Hanny Gronkiewicz – Waltz.
UD/EB
Więcej informacji
Aleja Waszyngtona
Wasze komentarze
mieszkanka napisał:
A może jak Wielcy już się rozpędzą to poprowadzą obie linie /tramwaj-metro/do choćby naszego Wawra?? nie wspomnę już dalej. Tylko Gocławek Saska Kępa, Goclawek, Saska Kępa i tak w koło. A Wawer od macochy.
2014-02-11 16:28
combi napisał:
Akcja "Tramwaj na Gocław" to przedwyborcza kiełbasa, tłusta i wstrętna. Do roboty pijawki, dzieci głodują.
2014-02-10 13:33
Tramwaj na Gocław napisał:
mieszkańcu Gocławia. Metro będzie najwcześniej za 20 lat i będzie się nim jechał do Centrum dłużej niż tramwajem. A tramwaj ma być po to by istniała alternatywa dla autobusów.
2014-02-10 09:43
Soczi napisał:
Metro !!!
2014-02-10 09:05
mieszkaniec Gocławia napisał:
Wybudowanie tramwaju opóźni budowę metra. Tramwajem, czy 507 do centrum będzie się jechało mniej więcej tyle samo. Lepiej poczekać na to metro, naprawdę...
2014-02-09 21:30
Prażak napisał:
Chce Metra !!!
2014-02-09 12:12
drugi ekspert napisał:
@ Rafał Wodzicki Opanuj się chłopie... wszędzie reklamujesz to swoje forum. Na FB przy każdym poście, w komentarzach.... Teraz jeszcze piszesz o sobie "ekspert" A nie przyszło ci do głowy, że jesteś ignorowany właśnie dlatego, że jesteś ekspert i znafca tylko w swojej własnej opinii. Do tego natrętny jak Jehowy
2014-02-08 20:38
prazak napisał:
Kto to UD/EB ???
2014-02-08 19:59
Rafał Wodzicki, eksp napisał:
Mogłem nie czytać, bo wiadomo, że trynd jest taki, łącznie z tym, że ignoruje się to co napisałem na http://grochowniepragapd.blox.pl (niewygodnych ekspertów się ignoruje, jeśli nie są z układu). Dalej szkoda słów: jak zawsze konsultacje są takie, żeby wyszło to co ma wyjść. Taka manipulacja. Nie ma za to o tym, że Bora-Komorowskiego trzeba najpierw wyprowadzić na Trasę łazienkowską na buspasy.
2014-02-08 17:46
Sławomir Darnowski napisał:
Nowa linia tramwajowa winna być zarówno ALTERNATYWĄ, jak i UZUPEŁNIENIEM w stosunku do obecnej i przyszłej sieci komunikacyjnej, w tym także szlaków rowerowych i metra. Najlepszym rozwiązaniem byłoby połączenie wzdłuż Parku Skaryszewskiego, do praskiego korytarza tramwajowego w ulicy Grochowskiej i wtedy oba warunki byłyby spełnione.
2014-02-07 23:24
Sławomir Darnowski napisał:
Drogi Gocławiaku! 1)Właśnie, że się zająknął. Zarówno Pan Burmistrz jak i Pan Waldemar Lasek potwierdzili, że poszerzenie ulicy Bora-Komorowskiego jest integralną częścią przedsięwzięcia. 2)Mieszkańcy Saskiej Kępy będą częściowo zachwyceni i częściowo nie. Ja uważam, że Tramwaj na Gocław poprowadzony tą kontestowaną przez Pana trasą jest rozwiązaniem optymalnym, choć nie idealnym (ale czyż takie istnieją?). Tramwaj, jako dodatkowe medium - poza obecnymi asfaltówkami - stanowić będzie obwodnicę odciążającą ruch na Saskiej Kępie. Ze względu na poszanowanie opinii mieszkańców Saskiej Kępy, jak i chęć zachowania jej unikatowych walorów, musi z ich punktu widzenia mieć charakter tranzytowy.
2014-02-07 22:56
Marek napisał:
są też przeciwnicy :) www.facebook.com/NieChceTramwajuNaGoclaw
2014-02-07 22:34
Gocławiak napisał:
Tramwaj do centrum prowadzący opłotkami, do tego obok działek na Międzynarodowej, mieszkańcy Saskiej Kępy będą zachwyceni ;) Oczywiście o poszerzeniu ulicy Bora Komorowskiego nikt z tych mędrów się nie zająkną.
2014-02-07 20:33
Chce metro napisał:
Chce metro
2014-02-07 14:29
Dodaj komentarz
dowolny wyraz 6 literowy:
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii
Najnowsze informacje
Narodowy Dzień Sportu po raz 12. na błoniach PGE Narodowego
"Wystawa w Fabryce" upamiętniająca FSO na Żeraniu została otwarta
Remont drewniaka na Szmulkach z problemami. Przetarg do powtórki
Mistrzowie kierownicy będą rywalizowali na PGE Narodowym
Konopacka coraz piękniejsza. Kolejna wspólnota remontuje elewację
Biedronka w Al. Waszyngtona po liftingu. Jutro wielkie otwarcie!
Najczęściej czytane
McDonald's przy Ostrobramskiej zamknięty na stałe
Znika biurowiec obok Wedla. W jego miejscu nowa inwestycja mieszkaniowa
Dawne nazwy ulic na Grochowie
Grochowska piekarnia do wyburzenia?
Czekoladowy weekend w fabryce Wedla
Niosła pomoc. Została ukarana
Polub nasz fanpage i bądź na bieżąco
Baza firm (3316)
Czas wolny
(115)
Dom i ogród
(131)
Dziecko
(130)
Edukacja
(71)
Finanse
(71)
Gastronomia
(473)
Motoryzacja
(330)
Noclegi
(26)
Sport
(66)
Ślub
(39)
Uroda
(177)
Usługi
(239)
Zakupy
(873)
Zdrowie
(462)
Zwierzaki
(21)
Dodaj firmę od 49zł
Baza instytucji
Bezpieczeństwo
Kultura
Organizacje
Służba zdrowia
Oświata
Urzędy
Wiara
Polecamy
Zagadki
Bezpłatne ogłoszenia
Kupię
Oddam
Sprzedam
Praca
Zamienię
Dodaj ogłoszenia
Polityka prywatności
Regulamin
Mapa strony
Patronaty
Start
Info
Praga
Firmy
Instytucje
Ogłoszenia
Galeria
Reklama
Kontakt
x
Info
Ciekawe miejsca
Informacje
Imprezy dla dzieci
Mieszkania
Komunikacja
Absurdy
Raport
Wycieczki po Pradze 2024
Sztuki teatralne
Wydarzenia
Wystawy
Archiwum
Praga
Dawna Praga
Detal
Handel
Fabryki Pragi
Historia Pragi
Kościoły Pragi
Kapliczki Pragi
Książki o Pradze
Ludzie Pragi
Miejsca
Nasza Praga
Parki na Pradze
Praskie pomniki
Sztuka
Ulice
Zabytki Pragi
Zagadki
Firmy
Instytucje
Bezpieczeństwo
Kultura
Organizacje
Służba zdrowia
Oświata
Urzędy
Wiara
Ogłoszenia
Kupię
Oddam
Sprzedam
Praca
Zamienię
Dodaj ogłoszenia
Galeria
Bliżej natury
Ciekawe miejsca
Inwestycje
Osiedla i ulice
Praskie spacery
Praskie zabytki
Wydarzenia na Pradze
Reklama
Kontakt