III linia metra na Gocław coraz bliżej. Jest umowa na prace przedprojektowe

Dodano: 26.11.2021, modyfikacja: 26.11.2021
Planowana III linia metra dla Pragi Południe coraz bliżej. Dziś podpisano umowę z firmą ILF Consulting Engineers Polska na wykonanie prac przedprojektowych dla I odcinka linii między Stadionem a Gocławiem.


Wizualizacja: Stacja Gocław - wyjście, uproszczony projekt koncepcyjny ILF Consulting Engineers Polska

- Podpisana właśnie umowa przybliża nas do realizacji pierwszego odcinka trzeciej linii i ogłoszenia postępowania w formule projektuj i buduj. Budowa metra ma priorytet, pomimo dość trudnej sytuacji finansowej miasta. Rozstrzygamy już przebieg trzeciej linii na pozostałych odcinkach. Prowadzimy także intensywne prace koncepcyjne dotyczące kolejnych linii i docelowego układu metra w stolicy – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Spółka ILF Consulting Engineers Polska będzie miała 18 miesięcy (od dnia podpisania umowy) na przygotowanie:

  • Projektu koncepcyjnego – Raport wstępny i końcowy,
  • Ustalenia stref wpływu budowy obiektów metra na zabudowę sąsiadującą;
  • Oceny stanu budynków w strefach wpływu budowy obiektów metra;
  • Analizy wpływu drgań i obciążeń dynamicznych na konstrukcje budynków i ludzi w nich przebywających;
  • Dokumentacji Hydrogeologicznej i Geologiczno-Inżynierskiej;
  • Programu funkcjonalno-użytkowego,
  • Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych.

M3 zostanie poprowadzona ze stacji Stadion Narodowy. W pierwszym etapie powstanie sześć stacji: Dworzec Wschodni, Mińska, Rondo Wiatraczna, Ostrobramska, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i Gocław. Wybudowane zostanie także odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.

Przebieg tego odcinka został wyznaczony na podstawie analiz niezależnych ekspertów (konsorcjum firm Egis Rail – czołowej europejskiej firmy zajmującej się projektowaniem infrastruktury szynowej oraz polskiej firmy TransEko) i wniosków płynących z prac nad nowym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Warszawy - kluczowego dokumentu, który przesądza o zagospodarowaniu przestrzennym miasta i jego dalszym rozwoju.

- Łączymy Pragę z centrum. Za ponad dwa lata powstanie most pieszo-rowerowy. Rozbudujemy także metro w prawobrzeżnej części Warszawy. Praski odcinek M3 znacznie ułatwi podróżowanie mieszkańcom dużych osiedli na Gocławiu, Grochowie i Kamionku – dodaje prezydent.

Niebawem zostanie rozstrzygnięty przetarg na wykonanie „Studium rozwoju systemu metra w Warszawie”. Eksperci w studium transportowym oszacują koszty i korzyści różnych wariantów przebiegu metra, co pozwoli na wybór przebiegu kolejnych linii i docelowego kształtu sieci metra w Warszawie.




UM/TJ


Wasze komentarze

64x64

Prażanin napisał:

To powinny być 2 linie metra przecinające się na Placu Szembeka, a nie taki zawijas. Jedna ze Wschodniego w kierunku dawnego AOM, druga z lewej strony Wisły przez Gocław na Kobiałkę.
2021-12-06 00:33
64x64

Zakk napisał:

Dokładnie "zielona" Białołęka to jest dramat komunikacyjny, powinni przynajmniej coś planować w te rejony bo z roku na rok jest tylko gorzej
2021-11-30 08:24
64x64

KP napisał:

Akurat Gocław to jest dobry pomysł ale bez równoczesnej budowy linii tramwajowej. Albo jedno albo drugie. Gocław jest "niby" dobrze skomunikowany - ma tylko linie autobusowe, a one w obszarach dużego natężenia ruchu nie są efektywne. Tylko metro (droższe) lub tramwaj z wydzielonym torowiskiem (taniej) jest w stanie zapewnić dobre skomunikowanie.
2021-11-29 10:18
64x64

Paweł napisał:

Po co metro na stare, dobrze skomunikowane osiedla, zamiast tam, gdzie miasto się aktualnie buduje, a komunikacja jest beznadziejna??? Przykład? Choćby Białołęka po prawej stronie od Modlińskiej aż po granicę Marek.
2021-11-27 19:36

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii


Polub nasz fanpage i bądź na bieżąco

Polecamy

Bezpłatne ogłoszenia