Zimowa aura na budowie metra

18.12.2012
Budowa metra na ulicy TargowejNa Pradze mimo opadów śniegu i panujących niskich temperatur budowa II linii metra przebiega bez żadnych zakłóceń.

Na udostępnionych przez wykonawcę kamerach widzimy zaśnieżony plac budowy praskich stacji i pozornie niewiele się dzieje. Czy oznacza to, iż robotnicy zapadli w sen zimowy? Nic bardziej mylnego. Większość prac przeniosła się pod ziemię gdzie są one wykonywane w cyklu całodobowym.

Na powierzchni zostały tylko zamiatarki, które zamiast czyścić plac budowy odśnieżają go - tłumaczy Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy konsorcjum budującego metro i dodaje: "Do - 15 stopni Celsjusza wszystkie prace można prowadzić normalnie".

C15 - Dworzec Wileński


Jak informuje wykonawca II linii metra, prace na tej stacji są obecnie wykonywane na najniższym poziomie gdzie powstają z tzw. betonu architektonicznego filary w kształcie kielichów.

Przyszła stacja metra przy Dworcu Wileńskim będzie pełniła kluczowy węzeł komunikacyjny, na którym setki pasażerów będą się codziennie przesiadać z pociągów, tramwajów i autobusów do metra. Na poziomie -1 tej stacji, a także w prowadzących do peronu przejściach zaplanowano otwarcie aż 150 punktów handlowych. To ponad sześć razy więcej niż na stacji Centrum.

C14 - Stadion

Na największej budowanej stacji centralnego odcinka II linii metra trwają prace nad płytą pośrednią i denną, czyli tej na której jeździć będzie podziemna kolejka. Szeroka na ponad 50 m stacja będzie posiadała dwa perony pasażerskie: jeden do obsługi linii między Wolą a Targówkiem, i drugi - budowany z myślą o planowanej w odległej przyszłości linii prowadzącej przez Kamionek i Grochów na Gocław.

Cały czas trwają  prace przy nasypie kolejowym, pod którym wykonany wykop umożliwi przyszłym użytkownikom II linii metra przesiadkę na znajdującą się po sąsiedzku stację PKP Stadion.

Tarcze już prawie gotowe


Na ulicy Targowej dobiega końca montaż dwóch tarcz TBM (tunnel boring machine), która zaczną
drążyć tunel w kierunku stacji Powiśle już na początku lutego 2013 roku.

Tarcza TBM Wisła I, która jako pierwsza wyruszy w kierunku Powiśla, jest już gotowa w 80% - złożono już dwa z jej trzech segmentów wraz z towarzyszącymi im urządzeniami. Jak oceniają pracownicy składający TBM Wisła II, ta maszyna jest już gotowa w 60%. Głowice skrawające, które docelowo znajdą się na frontach maszyn, zostaną zainstalowane jako ostatnie.

Budowa siedmiu stacji II linii metra:  Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński ma się zakończyć w 2014 roku i już dziś wiadomo, iż oficjalny termin uruchomienia tej linii przypadający na przełom 2013 i 2014 roku nie będzie dotrzymany.


TJ/ZTM


Więcej na ten temat


Galeria



Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii

Polub nasz fanpage i bądź na bieżąco

Polecamy

Bezpłatne ogłoszenia