Los linii 521 nadal niepewny

13.02.2013
Pętla WitolinW Urzędzie Dzielnicy Praga Południe odbyło się spotkanie na temat zmian w kursowaniu komunikacji publicznej na terenie Pragi Południe.

Czeka nas kryzysowy rok

Już na początku spotkania zaproszony przedstawiciel ZTM - Adam Muth poinformował zgromadzonych na komisji radnych, iż nadchodzący okres będzie trudny i to aż z dwóch powodów. Po pierwsze tegoroczne środki na komunikację będą mniejsze od zeszłorocznych o 190 mln zł. Drugą wymienioną trudnością jest fakt kończących się w maju br. dwóch kontraktów autobusowych u przewoźników prywatnych. W tym przypadku na chwilę obecną nic nie wiadomo aby miałby być przedłużone.

W zaistniałej ciężkiej sytuacji Zarząd Transportu Miejskiego opracuje projekt zmian mających na celu ograniczenie wydatków na komunikację, jak również zastanawia się jak rozdysponować posiadany tabor, który po zakończeniu kontraktów u dwóch przewoźników byłby wykorzystywany w sposób bardziej efektywny. Warto zaznaczyć, iż na około 1500 autobusów, które obecnie wyjeżdżają na ulice Warszawy 100 pojazdów należy do wspomnianych przewoźników. Gotowy projekt ma zostać zakończony do końca lutego br., po czym trafi do Ratusza.

Linia 521 do kasacji?

Dużo uwagi w czasie dalszej dyskusji poświęcono podawanym przez media planom likwidacji ważnej linii 521 czyli dawnej "C". Niestety, Adam Muth w swojej wypowiedzi nie odniósł się jednoznacznie do przyszłości tej linii, jak również tego czy będzie to linia dalej kursująca jednak już jako linia zwykła a nie przyśpieszona. Zebrani radni jednogłośnie negatywnie zaopiniowali ewentualne plany likwidacji linii 521.

Jedyną pewną deklaracją, którą mogliśmy dziś usłyszeć z ust pracownika ZTM to fakt pozostawienia linii 245 kursującej z Olszynki Grochowskiej do osiedla Dudziarska.

Gocław wyróżniony

Najbardziej zadowoleni mogą być mieszkańcy Gocławia a zwłaszcza nowi mieszkańcy Osiedla Saska, którzy być może jeszcze w tym roku utrzymają ułatwiony dojazd do Centrum w postaci linii autobusowych uruchomionych na ulicy Jana Nowaka-Jeziorańskiego oraz - po zakończeniu negocjacji z Dom Development (jako, że w tej chwili droga należy do dewelopera) - gen. Stanisława Skalskiego. Jeśli do tego dodać, iż po zakończaniu przebudowy ulicy Poligonowej mają również na niej pojawić się autobusy, sytuacja w tym rejonie Gocławia ulegnie wkrótce znaczniej poprawie.


TJ

Więcej informacji


Sonda

Czy linia 521 jest potrzebna?



Wasze komentarze

64x64

RJW napisał:

Poza tym zadziwia mnie to, że kolejny raz podejmuje się manipulacje bez systemu... Nawet przesiadek na rondzie Wiatraczna nie ma, a autobusy zawracające muszą przebijać się przez korki. Ja nie jestem przeciwko takiej zmianie, natomiast powinna być ona w kontekście... Jak zresztą widać np. u Agnieszki. Ileś razy to pisałem.
2013-03-25 14:45
64x64

RJW napisał:

I znów jakaś zajezdnia Gocławek, więc tu jest wyjaśnienie co to jest zajezdnia: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zajezdnia . Z tego, że niektóre pętle są przy zajezdniach (Zajezdnia Utrata i Zajezdnia Stalowa) nie wynika, że pętla to zajezdnia. Choć i Siemens na to się nabrał w swoich prospektach pisząc Zajezdnia Lubelska na tablicach elektronicznych.
2013-03-25 14:40
64x64

Marcin napisał:

Ja dojeżdżam codziennie z Radości do ronda wiatraczna i nie wiem jak bez 521 bym sobie poradził, musiałbym od PKP Wawer do zajezdni Gocławek iść piechotą.
2013-03-09 22:41
64x64

Agnieszka napisał:

Jeśli chcą nam zlikwidować 521, to niech przedstawią jakieś sensowne propozycje dla mieszkańców Wawra, a szczególnie Falenicy. Jak mają się dostać do Centrum osoby, które mieszkają w Falenicy, ale przy Wale. My do 521 i tak już musimy dojeżdzać, do SKMki jest jeszcze dalej. Poza tym SKMka nie jest tak pewnym srodkiem transportu jak autobusy. Jak utknie, nie będzie alternatywy. Proszę nie myśleć, że z Falenicy jeździmy do pracy tylko do sródmieścia. Wielu z nas w Śródmieściu dopiero się przesiada dalej. Ja do pracy jeżdzę 4 środkami komunikacji, z czego 521 jest najważniejszy. Wracam do domu również 4, ale innymi, bo odbieram dziecko z przedszkola. Przesiadki NIE są rozwiązaniem. Nie jeśli tzreba się przesiadać wielokrotnie. Nie w mroźne dni, nie z dzieckiem. Chętnie chodziłabym więcej na piechotę, byłoby szybciej niż podjeżdzanie autobusami, ale w Wawrze brakuje chodników. Jeśli zabierzecie 521, przestanę kupować bilety kwartalne za 220 zł i przesiądę się, ale do samochodu. Będę stała w korkach, ale jechała bez przesiadem, w cieple i bez nieprzyjemnych zapachów, z którymi ZTM jakoś sobie nie radzi.
2013-02-15 21:53
64x64

granulka napisał:

Zostawcie 521! http://www.facebook.com/pages/Zostawcie-521/184227804962215?ref=hl
2013-02-15 15:14
64x64

nieznany napisał:

Linia 521, a na zdjęciu 182. Brawo dla autora tego artykułu :/
2013-02-13 21:17

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii

Polub nasz fanpage i bądź na bieżąco

Polecamy

Bezpłatne ogłoszenia