Poznaliśmy oferty w przetargu na budowę kładki przez Wisłę

Dodano: 26.07.2021, modyfikacja: 26.07.2021
Cztery oferty mieszczą się w kosztorysie przygotowanym przez Zarząd Dróg Miejskich na budowę mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę. Najtańsza z nich to 89 mln, zaś najdroższa wyniosła 228 mln. Miasto na ten cel przeznaczyło 173 mln zł. Takie otwarcie ofert oznacza, że już w 2024 roku kładka powinna być ukończona.















Bez podziału na strefę pieszą i rowerową

Pierwszy w Warszawie most przez Wisłę tylko dla pieszych i rowerzystów będzie liczył 452 m długości (suma długości przęseł znacznie przekroczy 500 m). Tym samym będzie o 127 m dłuższy od londyńskiego Millennium Bridge, jednego z najbardziej znanych tego typu obiektów na świecie.

Szerokość konstrukcji wygiętej na kształt błyskawicy będzie zmienna i w najwęższym punkcie wyniesie 6,9 m, a nad nurtem rzeki rozszerzy się do 16,3 m. Piesi spacerem pokonają przeprawę w ciągu 6 minut, rowerzyści przejadą ją w 2 minuty.

Na moście nie będzie podziału na strefę pieszą i rowerową. Minimalna przestrzeń użytkowa zaplanowana to 6 m, a na węższej rampie po stronie lewobrzeżnej – 3,5 m. Na przeprawie znajdą się dwie "strefy wypoczynkowe" z drewnianymi siedziskami. Oświetlenie obiektu zapewnią źródła światła umieszczone w balustradach. Most zostanie też objęty monitoringiem.

Detale dopracowane

Projekt przeprawy został ukończony na początku 2021 r. Przygotowała go wyłoniona w międzynarodowym konkursie architektonicznym pracownia Schuessler-Plan Inżynierzy - dopracowała wszelkie detale, aby postawiony obiekt był odporny na działanie sił przyrody.

Dlatego most będzie jednopoziomową przeprawą położoną na siedmiu żelbetowych podporach. Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa się poszerzy i rozdzieli na dwie rampy przerzucone nad nabrzeżną promenadą na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Pomiędzy nimi zaplanowano schody dwubiegowe ze spocznikiem, wbudowane w taras bulwaru. Zamiast kortenu, czyli stali trudnordzewiejącej, most będzie wykonany ze stali pokrytej farbą imitującą kolor kortenu. Materiał ten lepiej zniesie dużą wilgotność nad rzeką.

Szansa dla Pragi

Nowy most nie tylko stworzy nowe połączenie dla pieszych i rowerzystów między Bulwarami Wiślanymi a praskim brzegiem Wisły. Będzie on także szansą dla rewitalizującej się właśnie Pragi.


UM

Więcej na ten temat

Wasze komentarze

64x64

Wspaniale napisał:

Inwestujmy jeszcze w diabelski młyn, kolej linową.... no a most gdzie będą na siebie wpadać rowerzyści i piesi jest bezcenny. Brawo!
2021-07-26 21:43

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii


Polub nasz fanpage i bądź na bieżąco

Polecamy

Bezpłatne ogłoszenia