Budowa stacji C14 Stadion nabiera kolorów

27.02.2013
Budowa stacji C14 StadionNa największej budowanej stacji centralnego odcinka II linii metra C14 Stadion rozpoczęły się już prace wykończeniowe. Obecnie prowadzone są roboty murarskie, tynkarskie a na betonowym słupie można było ujrzeć już próbki przyszłej kolorystyki wnętrza stacji.

Szeroka na 45 m i głęboka na 14 m stacja położona jest w odległości 820 metrów od stacji C15 Dworzec Wileński i 930 m od stacji C13 Powiśle. W czasie prowadzonych od czerwca 2011 roku prac gdzie w szczytowym momencie na placu budowy pracowało 500 robotników wykonano m.in.: mur oporowy Portu Praskiego, przebudowano ok. 1,7 km instalacji elektrycznych oraz 400 m instalacji kanalizacyjnych, wybudowano 1060 m murków prowadzących. O wielkości kubatury, która wynosi 105 093 m3 najdobitniej świadczy fakt, iż w czasie wykonywania wykopu pod przyszłą stację wywieziono aż 11 tys. ciężarówek urobku. W czasie prowadzonych prac na tym terenie usunięto również 130 sztuk pocisków z okresu II wojny światowej.

Kijanki na budowie


"Na początku budowy prowadzone były nie tylko prace konstrukcyjne lecz także prace przesiedleniowe. Kijanki żyjące w tej części kanału Portu Praskiego, która miała zostać zabudowana  pod tory odstawcze zostały przeniesione w inną cześć portu. Czynność tę należało wykonać w odpowiednim okresie kiedy kijanki nie były zagrzebane w mule. Kijanki zostały uratowane i żyją dalej w Porcie Praskim" - tłumaczył Mateusz Witczyński, rzecznik AGP Metro Polska, budującego podziemną kolej. "Kijanki trzeba było nie tylko przenieść ale również zinwentaryzować czyli przeliczyć, wybrać i dopiero przenieść..." - dodaje Anna Bartoń z działu rzecznika prasowego Metra Warszawskiego.

C14 "Brak problemów"

Przesiadkowa, wyposażona w dwa perony stacja Stadion będzie doskonale skomunikowana nie tylko z planowaną w przyszłości linią B w kierunku Gocławia ale również od chwili uruchomienia ze stacją PKP i pobliskim Stadionem Narodowym. Znajdą się na niej również tory odstawcze dla 2-3 składów podziemnej kolejki.

Na jednej kolumnie można było już dziś ujrzeć próbki farb, którymi ma być pomalowana stacja - kolorem wiodącym zgodnie z przyjętą koncepcją ma być szary. Ciekawym elementem ma być wystrój toalet, który na nawiązywać do tematyki sportowej ale to nie koniec niespodzianek wg. zapewnień wykonawcy będzie to jedyna stacja, gdzie do poziomu peronów będą docierały promienie słońca...

Wg harmonogramu tarcze TBM, które zostaną uruchomione na ulicy Targowej przy Dworcu Wileńskim w połowie marca br. do stacji Stadion dotrą na przełomie lipca i sierpnia. Po zakończeniu inwestycji zostanie odtworzona ulica Sokola.

Będą opóźnienia

Budowa siedmiu stacji II linii metra: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński miała się zakończyć w 2014 roku i już dziś wiadomo, iż oficjalny termin uruchomienia tej linii przypadający na przełom 2013 i 2014 roku nie będzie dotrzymany.

Kiedy zatem zostanie oddana II linia metra? "Nie komentujemy żadnych informacje dopóki negocjacje nie zostaną zakończone" - ucina krótko Mateusz Witczyński.


TJ


Więcej na ten temat


Galeria




Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii

Polub nasz fanpage i bądź na bieżąco

Polecamy

Bezpłatne ogłoszenia