Ten mur otwiera oczy niedowiarkom
Dodano: 22.06.2020, modyfikacja: 22.06.2020
Silne opady deszczu trwające od kilku dni pokazują jak na dłoni, iż trwająca budowa muru przeciwpowodziowego w ciągu ulic Wybrzeże Szczecińskie-Wybrzeże Helskie jest po prostu niezbędna dla bezpieczeństwa mieszkańców Pragi.
![]() |
fot. Infoulice Warszawa |
Nieprzewidywalna pogoda
Burze,
ulewy i powodzie w Polsce, jak informuje Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej, nie skończą się szybko. - Mamy w Polsce bardzo
dynamiczne warunki atmosferyczne, dlatego w przyszłości możemy
spodziewać się kolejnych powodzi - komentuje dla Wirtualnej Polski hydrolog prof. Paweł
Rowiński.
Mur niezbędną ochroną
Budowany mur będzie pełnić rolę zabezpieczenia przeciwpowodziowego i jest on po prostu niezbędny - nawet kosztem wycinki drzew, której skala w lutym br. wzbudziła protesty aktywistów. Jak pamiętamy, w trakcie powodzi z 2010 roku, uszkodzony został wał na Pradze Północ, zaś zwierzęta w ZOO przygotowywane były do ewakuacji.
W rejonie Warszawy w czasie wezbrań poziom wody w Wiśle może podnosić się nawet do 700 cm powyżej normalnego stanu. - Wraz ze zmianami klimatu, polskie aglomeracje są coraz bardziej narażone na powodzie. W zeszłym roku również mieliśmy falę wezbraniową na Wiśle – przypomina Justyna Glusman, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni Warszawy.
Budowa muru oporowego to część większego projektu przebudowy ulic Wybrzeże Szczecińskie i Wybrzeże Helskie na odcinku od ul. Okrzei do mostu Gdańskiego. To fragment o długości 2,2 km. Budowę zabezpieczenia przeciwpowodziowego połączyliśmy z inwestycją drogową. Wzmocnienie wału jest konieczne, by uchronić przed zalaniem obydwie Pragi, jak również Białołękę. Podkreślę, że parametry jezdni pozostaną te same – dodaje Robert Soszyński, zastępca prezydenta Warszawy. W ramach tego zadania powstanie m.in. kładka pieszo-rowerowa nad kanałem w Porcie Praskim.
W rejonie Warszawy w czasie wezbrań poziom wody w Wiśle może podnosić się nawet do 700 cm powyżej normalnego stanu. - Wraz ze zmianami klimatu, polskie aglomeracje są coraz bardziej narażone na powodzie. W zeszłym roku również mieliśmy falę wezbraniową na Wiśle – przypomina Justyna Glusman, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju i zieleni Warszawy.
Budowa muru oporowego to część większego projektu przebudowy ulic Wybrzeże Szczecińskie i Wybrzeże Helskie na odcinku od ul. Okrzei do mostu Gdańskiego. To fragment o długości 2,2 km. Budowę zabezpieczenia przeciwpowodziowego połączyliśmy z inwestycją drogową. Wzmocnienie wału jest konieczne, by uchronić przed zalaniem obydwie Pragi, jak również Białołękę. Podkreślę, że parametry jezdni pozostaną te same – dodaje Robert Soszyński, zastępca prezydenta Warszawy. W ramach tego zadania powstanie m.in. kładka pieszo-rowerowa nad kanałem w Porcie Praskim.
Inwestycja ma być gotowa w styczniu 2022 roku.
|
|
Najczęściej czytane
Najnowsze informacje
wstecz
Wasze komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Twoja-Praga.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii